نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی در استان گیلان تشدید می‌شود

0 45

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری در فضای بسته ممنوع است گفت: نظارت‌ها بر اماکن عمومی در تعطیلات پیش رو نیز تشدید می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امروز روز پزشک است و این روز را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌کنم؛ کادر درمان در ۶ ماه گذشته زحمات بسیاری برای حفظ سلامت جامعه متحمل شدند و در این راه تعدادی از آنان به شهادت رسیدند.

استاندار گیلان با اشاره به توجه مردم به توصیه‌های پزشکان و کارشناسان بهداشت مبنی بر لزوم در خانه ماندن در روزهای اوج کرونا خاطرنشان کرد: توجهات مردمی نشان‌دهنده اعتماد عمومی به کادر درمان و سلامت است لذا تلاش و خدمت کادر درمان و جامعه پزشکی در جریان مقابله با کرونا گامی موثر برای امیدآفرینی در جامعه است.

زارع به ضرورت رعایت اصول بهداشتی در مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان توسط عزاداران حسینی اشاره کرد و بیان داشت: براساس گزارشات اعلام شده از مرکز استان و شهرستان‌ها، متولیان و هیئت‌های مذهبی و مداحان در دو شب گذشته به توصیه‌ها توجه کردند که به‌نوعی پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه انتظار داریم گیلان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری پیشتاز باشد اظهار داشت: برگزاری این مراسمات در سایه اعتماد به نظرات کادر درمان و پزشکان می‌تواند جلوه‌ای دیگر از انسجام ملی باشد زیرا تصمیمات ستاد استانی مغایرتی با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا نباید داشته باشد.

وی از دست اندرکاران برگزاری کنکور سراسری در گیلان تقدیر کرد و گفت: آزمون به‌نحوه شایسته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، همراهی خانواده‌ها در این زمینه و تلاش‌های مجریان برگزار شد لذا می‌توان همه فعالیت‌ها را نیز با برنامه‌ریزی درست و حفظ اولویت سلامتی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان مدنظر قرار داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های انجام شده، داوطلبان کنکور نیز از نحوه چیدن صندلی‌ها و رعایت اصول بهداشتی توسط مراقبان و عوامل اجرایی کنکور رضایت ۹۸ درصدی داشتند ابراز داشت: در آغاز سال تحصیلی جدید می‌توان از این تجربیات استفاده کرد.

زارع به لزوم برنامه‌ریزی مناسب جهت استفاده از بستر فضای مجازی و پیگیری فعالیت‌های آموزشی جهت جلوگیری از ایجا خدشه به روند آموزش دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: شبکه‌های ارتباطی و سطح زیرساخت‌های اموزشی در این حوزه باید مناسب باشد تا موجب اطمینان خاطر دانش‌آموزان و والدین در سال تحصیلی جدید شود.

وی با بیان اینکه کاهش بیماران بستری‌ها در بیمارستان به‌معنای کاهش بیماری نیست گفت: شهرداران، نیروی انتظامی و دیگر متولیان نظارت بر اماکن عمومی را افزایش دهند البته صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در این مسیر اطلاع رسانی‌های گسترده برای پرهیز از سفرهای غیرضرور و استفاده از ماسک داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به کمک‌های مومنانه مردم نیکوکار و خیران به افراد آسیب‌دیده از کرونا در این ایام خاطرنشان کرد: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان نیاز است که به همنوعان کمک شود و فرمانداران، کارگروه رسانه و فضای مجازی نیز با تولید محتوای مناسب و مرتبط مردم را به مشارکت در این طرح مومنانه تشویق کند.

زارع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش مراودات اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و پیشگیری از رفت و آمدهای غیر ضرور را برای قدردانی از زحمات کادر درمان ضروری دانست و بیان کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مراسمات صرفاً باید در فضای باز برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری در فضای بسته در شرایطی که منجر به اجتماعات فشرده شود ممنوع اعلام شده است خاطرنشان کرد: برخی هم استانی‌ها معمولاً در این ایام برای شرکت در مراسم سنتی عزاداری به شهر و زادگاه خود سفر می‌کنند اما همچنان از هموطنان می‌خواهیم که در شرایط فعلی به گیلان سفر نکنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری مرکز استان خواست تا برای آذین‌بندی مناسب و سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها و معابر اهتمام جدی داشته باشد گفت: سرکشی‌های لازم از اماکن عمومی برای ارزیابی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد و لازم است که تشدید شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه براساس گزارشات، ۱۳۱ مورد از اماکن بازرسی شده مرتکب تخلف شدند و ۲۴ مورد نیز پلمپ شدند خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو از نظارت بر اماکن و برخورد قاطع با متخلفان غفلت نشود و نظارت‌ها تشدید شود زیرا هر تغییر رفتاری در روند مراقبت‌های بهداشتی، تغییر وضعیت ابتلا به این بیماری را به همراه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =