پلیس در تعقیب شکارچی زنان تنها

0 86

مردی با کلاه مشکی لبه‌دار، مسلح به کلت کمری در حالی که خود را مأمور ثبت کنتور آب و برق و گاز معرفی می‌کند وارد خانه‌های پایتخت شده و بعد از آزار و اذیت زنان تنها، اموالشان را به سرقت می‌برد.

عصرکاسپین / رسیدگی به این پرونده از حدود ۴ ماه قبل با شکایت زن جوانی به پلیس در دستور کار قرار گرفت.
وی در تشریح ماجرا گفت: ساعت حدود ۱۰ صبح بود که زنگ در ساختمان به صدا درآمد. شخصی که پشت آیفون بود خودش را مأمور برق معرفی کرد و از من خواست در را باز کنم تا کنتور برق را که در پارکینگ خانه بود ببیند. من نیز با این تصور که وی مأمور برق است در اصلی ساختمان را باز کردم. زن جوان ادامه داد: چند لحظه‌ای نگذشته بود که زنگ در آپارتمانم به صدا درآمد. چون درگیر کار‌های خانه بودم با این تصور که یکی از همسایه‌ها پشت در است در آپارتمان را باز کردم. اما ناگهان مرد جوانی با کلاه مشکی لبه‌دار در حالی که ماسکی به صورت داشت پشت در ظاهر شد، قبل از اینکه حرفی بزنم اسلحه‌ای را که به همراه داشت به سمتم نشانه گرفت. او از من خواست بدون سر و صدا از مقابل در کنار بروم تا وارد خانه‌ام شود. آن موقع از روز من تنها بودم و او با تهدید اسلحه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و پول و طلا‌ها و وسایل با ارزش داخل خانه را به سرقت برد، اما گوشی تلفن همراهم را سرقت نکرد.

شکایت‌های مشابه
به‌دنبال شکایت زن جوان، پرونده‌ای در دادسرای شهرری تشکیل شد و کارآگاهان اداره یکم پلیس پایتخت برای دستگیری مأمور قلابی برق وارد عمل شدند. در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری مرد ناشناس ادامه داشت مأموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند.

در یکی از سرقت‌ها، قربانی پیرزن تنهایی بود که طلا‌های او مورد سرقت قرار گرفته بود. شاکی در تحقیقات گفت: من تنها زندگی می‌کنم و، چون سن و سالی از من گذشته معمولاً اقوام و آشنایان برایم خرید می‌کنند. روز حادثه زنگ خانه‌ام به صدا درآمد و مرد جوانی پشت در بود. او گفت از طرف محمد آقا برایتان هندوانه آورده‌ام. محمد اسم یکی از اقوام من است و با خودم گفتم که او هندوانه را برایم فرستاده است. در را که باز کردم مرد جوانی که کلاه لبه‌دار مشکی به سر داشت وارد خانه‌ام شد. او صورتش را نپوشانده بود چهره‌اش معلوم بود. پسری حدوداً ۳۰ ساله و لاغر‌اندام بود. مرد ناشناس به محض ورود کلت کمری را که به همراه داشت به سمتم گرفت و با تهدید اسلحه طلا و پول و وسایل با ارزشی که داخل خانه بود به غیر از تلفن همراهم را به سرقت برددر تحقیقات پلیسی و بازبینی دوربین‌های مداربسته و چهره‌نگاری از شاکی‌ها، تصویر متهم جوان به‌دست آمد. مرد جوان لباس رسمی به تن داشت و بیشتر پیراهن سفید و شلوار مشکی می‌پوشید و کلاه مشکی لبه‌دار کوهنوردی نیز به سر داشته و در بسیاری از سرقت‌ها ماسک پزشکی به صورت دارد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که متهم جوان با موتورسیکلت به محل سرقت‌ها رفته، اما در تمامی سرقت‌ها شماره پلاک موتورسیکلتش را مخدوش کرده بود. با توجه به شکایت ۶ زنی که تا کنون قربانی این مرد تبهکار شده‌اند او بین ساعت ۶ صبح تا ۵ بعد ازظهر به سرقت می‌روددر حال حاضر تحقیقات پلیسی نشان می‌دهد متهم بدون آشنایی قبلی به سراغ سوژه‌ها رفته و زنان تنها را قربانی نقشه شوم خود کرده است.در ادامه بررسی‌ها و با شناسایی ۶ شاکی پرونده، مشخص شد که مرد نقاب دار بیشتر نقشه‌هایش را در محدوده خیابان‌های دولت آباد و شهرری اجرا کرده است، اما در خیابان دماوند و پیروزی نیز چند سرقت داشته که این موضوع نشان می‌داد او تمرکز مکانی برای اجرای نقشه هایش نداشته است.تحقیقات برای دستگیری متهم نقاب دار از سوی کارآگاهان اداره آگاهی ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + بیست =