۳۰۰۰ بسته مایحتاج تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد گیلان اعطاء شد

0 45

مدیرکل کمیته امداد گیلان ضمن اشاره به عزم این نهاد برای پشتیبانی از دانش‌آموزان گفت: ۳ هزار بسته مایحتاج تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد گیلان اعطا شد.

عصر کاسپین/ عباس اهرابی شیوع ویروس کرونا از یک سو و مشکلات عدیده‌ای که به این علت برای اقشار مختلف مردم به وجود آمده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با فراهم شدن زمینه‌های لازم توسط کمیته امداد گیلان ۳ هزار بسته مایحتاج تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان تحویل داده شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تأکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم شور عاطفه‌ها و کمک به دانش‌آموزان محروم از حال و هوای دیگری برخوردار است عنوان کرد: در همین‌جا لازم می‌دانم بار دیگر از مردم نوع‌دوست استان گیلان و خیران نیک‌اندیش تقاضا کنم که کمیته امداد را مانند گذشته در این راه خداپسندانه یاری کنند.

اهرابی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران برای مشارکت در کمک به دانش‌آموزان محروم و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد گیلان می‌‌توانند از روش‌های مجازی و غیرحضوری استفاده کنند تصریح کرد: در حال حاضر دفاتر متعدد کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در استان گیلان برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم آمادگی دارند.
وی برگزاری رویداد ملی موسوم به «شور عاطفه‌ها» که با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد و با اولویت تأمین امکانات و ملزومات آموزش غیرحضوری به شکل سراسری برگزار می‌شود را مورد توجه قرار داد و گفت: خیران می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۱۳*۸۸۷۷* در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان سایر روش‌هایی که نیکوکاران می‌توانند با استفاده از آن کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند برشمرد و گفت: واریز کمک‌های نقدی به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۸۷ نزد صندوق امداد ولایت گیلان از دیگر روش‌های غیرحضوری به شمار می‌آید.

اهرابی همدلی، اتحاد و انسجام را در کنار مشارکت آحاد مردم به‌ویژه خیران رمز پیروزی و ایستادگی در برابر مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا و چالش‌های اقتصادی بعد از آن اعلام کرد و بیان داشت: در این مسیر پرفراز و نشیب بدون شک کمیته امداد گیلان نیز تمام سعی خود را معطوف به حمایت از جامعه تحت پوشش خود کرده است.

وی با ابراز امیدواری از حضور چشمگیر مردم و نیکوکاران در طرح سراسری شور عاطفه‌ها و با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مناطق محروم استان خاطرنشان کرد: مردم استان گیلان و خیران آن همواره در تمام صحنه‌ها حضوری فعال داشته و دارند و بدون تردید در این میدان نیز محرومان و نیازمندان را فراموش نخواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اجرای طرح اطعام حسینی(ع)، و تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان را از دیگر اقداماتی که این نهاد حمایتی در ماه محرم و صفر برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است خواند و اظهار داشت: شرکت در چندین مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه بخشی از اقدامات اثربخش کمیته امداد گیلان محسوب می‌شود.

اهرابی شناسایی خانواده‌های نیازمند و محرومان در سراسر استان گیلان و بسترسازی جهت حمایت از آنان در جنبه‌های مختلف را از دیگر رویکردهای کمیته امداد اعلام کرد و بیان داشت: ارتقاء سطح اقتصادی و درآمدی خانوارها با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و بسترسازی برای دریافت مهارت‌های شغلی از دیگر اقدامات کمیته امداد گیلان است.

وی تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج در ایام شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را از جمله اقداماتی که توسط کمیته امداد عملیاتی شد ذکر کرد و افزود: اشتغال‌زایی، ساخت مسکن مددجویی و رسیدگی به‌ مسائل فرهنگی خانوارهای تحت حمایت از دیگر حوزه‌هایی محسوب می‌شود که کمیته امداد به آن ورود کرده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل و کودکان و سالمندان را از جمله اقدامات دیگر این نهاد اعلام کرد و ابراز داشت: توانمندسازی مددجویان از حیث امور اقتصادی در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم نهاد کمیته امداد گیلان به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =