ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از آغاز موج سوم کرونا در گیلان؛ کودکان زیر ۱۰ سال مبتلا شدند

0 16

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از آغاز موج سوم کرونا در این استان در صورت تداوم بی‌توجهی به مسائل بهداشتی گفت: عادی انگاری موجب ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال و سالمندان بالای ۶۰ سال به کووید ۱۹ شده است.

عصر کاسپین/ ارسلان سالاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی گیلان از حیث مبتلایان به کرونا اظهار داشت: متاسفانه در چند وقت اخیر تعداد بهبودیافتگان کرونا در استان کاهش و تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ نیز افزایش یافته است که این روند جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاهش حساسیت مردم نسبت به ویروس و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را عامل این وضعیت ذکر کرد و افزود: ۶۶ نفر در شبانه‌روز گذشته در گیلان به کرونا مبتلا شدند.

وی با ابراز نگرانی از آغاز موج سوم کرونا در گیلان در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: نظارت‌های میدانی جهت بررسی رعایت دستورات بهداشتی با همکاری سازمان صمت و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در بازار و سایر اماکن تشدید می‌شود.
سالاری با بیان اینکه میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن و تجمعات به ۲۰ درصد و استفاده از ماسک نیز به ۶۰ درصد رسیده است خاطرنشان کرد: ابتلای مجدد ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا که در اسفند سال گذشته نیز به این ویروس مبتلا شده بودند بیانگر عدم مصونیت این قشر در برابر این ویروس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه تنها راه در امان ماندن از ابتلا به کووید ۱۹ رعایت دستورات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است عنوان داشت: بهبودیافتگان تنها یک ماه بعد از بهبودی فرصت دارند پلاسمای خود را اهدا کنند در غیر این صورت اثر درمانی پلاسمای خون آنها از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسائل بهداشتی و عادی انگاری موجب ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال و سالمندان بالای ۶۰ سال به کووید ۱۹ شده است گفت: این وضعیت کادر بهداشت و درمان استان را که ماه‌هاست با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، خسته و ضعیف می‌کند.

سالاری با اشاره به اجرای نظارت‌های شخصی و محدودیت‌های فردی در گیلان برای جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت در استان گیلان ابراز داشت: اعمال محدودیت و جریمه بر افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند جزو برنامه‌های ستاد کرونا در گیلان نیست اما مردم باید خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =