اربعین نمادی برای فراموش نشدن عاشوراست

نماینده ولی فقیه در مازندران لازمه فراموش نشدن حماسه عاشورا را برگزاری محافل معنوی و روضه و خطابه و یاداوری ماجرای غمبار کربلا و امام حسین (ع) دانست.

0 26

سرپرستی مازندران/ آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در دیدار جمعی از شاعران برجسته آئینی استان که به‌مناسبت اربعین حسینی در مصلی ساری انجام شد، لازمه فراموش نشدن حماسه عاشورا را برگزاری محافل معنوی و روضه و خطابه و یاداوری ماجرای غمبار کربلا و امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: اینکه یک اثر شعری از لحاظ فنی و ادبی کمال یافته باشد نکته مهمی است اما مهم‌تر مفهوم و تاثیر آن است که بر شنونده جلوه‌گر می‌شود، مثلا دیده می‌شود گاه شعر قالب ساده‌ای دارد اما از چنان صفا و صداقتی سرشار است که مخاطب را به وجد می‌آورد.

وی در پیشنهادی به شاعران وجود یا تجلی بسم الله در آغاز شعر را در کنار حمد پروردگار امر شایسته‌ای دانست و افزود: جنبه‌های انقلابی و مبارزه‌ای در آثار شاعران باید چنان باشد که نشان دهد خود صاحب اثر از شخصیت انقلابی برخوردار است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به نفوذ بالای معنوی اهل بیت در دل‌های شاعران و ادیبان گفت: باعث افتخار است که بدانیم طی چند سال اخیر آثار تعداد زیادی از شاعران حاضر در این جمع توسط مداحان معتبر، مجریان و برنامه‌سازان فرهنگی هنری استان و سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته و این از ارادت وجودی شاعران مذهبی استان به اهل بیت علیهم السلام و تلاش آنان در زمینه نشر معارف اسلامی و انسانی خبر می‌دهد.

رئیس حوزه هنری مازندران نیز در این محفل فرهنگی ادبی ضمن قدردانی از حضور پرشور شاعران،  تداوم فعالیت‌های هنری و ادبی با مضامین عالی انسانی، اسلامی و انقلابی را در شرایط کنونی جامعه لازم عنوان کرد و گفت: بیان هنری وقایع تاریخی مذهبی آن هم با زبان شیوای شعر  از دیرباز در سرزمین ما مورد توجه مردم بوده و جان مشتاقان و تشنگان حقایق الهی را سیراب کرده است.

مهدی معصومی‌گرجی افزود: بر این اساس و با توجه به اقبال عمومی شعر در جامعه، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری مازندران در این زمینه با شکل‌ها و قالب‌های مختلف از جمله برگزاری محافل، انتشار آثار شعری به شکل مکتوب، کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی و اخیرا تولیدات چند رسانه‌ای با زمینه شعری در فضای مجازی است.

در ادامه این گردهمایی که با رعایت موازین بهداشتی به شکل محدود برگزار شد، شاعران آیینی که از شهرهای دور و نزدیک و به نمایندگی از شاعران حلقه‌های آیینی مذهبی مناطق مختلف استان در این محفل حاضر شدند، به ارائه تازه‌ترین آثار خود پرداختند.

این محفل معنوی که با هماهنگی و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری مازندران صورت گرفت، در آستانه اربعین حسینی و با عنوان پویش عمومی « به تو از دور سلام » برگزار شد.

طی تفاهم صورت گرفته میان اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری مازندران در ماه‌های اخیر، چند برنامه توسط دو مرکز طراحی شد که در مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 9 =