استاندار گیلان: پایین آمدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم؛ برخورد جدی در انتظار سهل‌انگاران است

0 31

استاندار گیلان از پایین آمدن میزان حساسیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم خبر داد و گفت: با افرادی که نسبت به رعایت دستورات بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن قدردانی از همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا در ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: مردم در ایام محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری پرداختند و نشان دادند که می‌توان با عقلانیت و با تمسک به روش‌های بهداشتی و درست نیز برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش سوگواری کرد.

استاندار گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی را حقوق شهروندی همه مردم جامعه دانست و با اشاره به تاکیدات پزشکان و مقام معظم رهبری در این‌باره بیان کرد: رعایت تاکیدات بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا یک وظیفه قانونی، اخلاقی و ملی است و باید توسط تک تک افراد جامعه رعایت شود و به‌عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه به‌وجود آید.

وی با بیان اینکه باید با افرادی که نسبت به رعایت دستورات بهداشتی سهل‌انگاری و بی‌توجهی می‌کنند با جدیت برخورد شود تصریح کرد: برای اجرای درست قوانین مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه باید گشت‌های نظارت بر تاسیسات، ادارات و اماکن فعال‌تر عمل کند و با کسانی که حقوق شهروندی مردم را ضایع می‌کنند برخورد جدی و قاطعانه شود.

زارع با اشاره به اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا از این پس در تهران با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی شده و این افراد جریمه می‌شوند عنوان داشت: متاسفانه میزان حساسیت و سطح مراقبت مردم نسبت به رعایت تاکیدات بهداشتی کاهش یافته و این امر ضرورت تشدید نظارت بر این دستورات را یادآور می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همراهی و همکاری مردم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت ویروس کرونا را امری ضروری دانست و افزود: برای همراه کردن مردم با ستاد ملی مدیریت کرونا باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها بیشتر استفاده کنیم و آنها باید با اطلاع‌رسانی بیشتر و تولید محتوای موثر این موضوع را برای مردم فرهنگ‌سازی کنند.

وی از مردم خواست که استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از گذشته رعایت کنند و گفت: همواره تاکید شده که پیشگیری موثرتر از درمان است لذا باید میزان حساسیت مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی را افزایش دهیم زیرا گزارشات دریافتی از میزان رعایت پروتکل‌ها در بخش‌های مختلف نشان‌دهنده پایین آمدن میزان رعایت مردم است.

استاندار گیلان با تاکید بر مراقبت بیشتر از سالمندان و ممانعت از ترددهای غیرضروری آنان و همچنین استفاده از اینترنت برای دانشجویان جهت جلوگیری از به‌وجود آمدن تجمع افزود: هر هفته دو میلیون عدد ماسک در گیلان تولید می‌شود که با توجه به شرایط فعلی باید این مقدار افزایش پیدا کند و نسبت به شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه کردن آنان نیز باید اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 6 =