برگشت ۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی به چرخه تولید

رئیس کل دادگستری مازندران از اعاده به وضع سابق بیش از 51 هکتار از اراضی زراعی و باغی در این استان خبر داد.

0 29

سرپرستی مازندران/  حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: با حضور نماینده دادستان و ماموران جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی، نسبت به اعاده به وضع سابق بیش از ۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی شامل ۷ دستگاه ساختمان نیمه‌کاره، ۲۰ دستگاه اتاقک انباری و ۱۷۲ مورد دیوارکشی در حوزه‌های قضایی چالوس، کلاردشت، نور، سرخرود، بابلسر، کیاسر، نوشهر، جویبار، سیمرغ، آمل و میاندرود اقدام شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: این احکام در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و به منظور جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی و باغات به مناطق مسکونی و ویلایی و با هدف حفظ کاربری اصلی این اراضی درجهت رونق تولید و نیز جلوگیری از سوء استفاده تعدادی از سودجویان صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: به موجب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، مالکان و متصرفان این اراضی مکلفند قبل از هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌وساز با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی و از طریق از کمیسیون‌های پیش‌بینی شده در قانون مذکور اقدام کنند.

 اکبری در پایان با بیان اینکه گزارش‌های مردمی در حفظ اراضی کشاورزی بسیار موثر است، اظهار کرد: مردم شریف استان مازندران در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در زمینه ساخت و ساز بنا یا دیوارکشی در اراضی ملی و زراعی  منطقه خود، مراتب را گزارش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 5 =