تأکید استاندار گیلان بر تسریع ساماندهی مردم سیل‌زده تالش؛ مدیران استان جلوی تجاوز به منابع طبیعی را بگیرند

0 13

استاندار گیلان ضمن تأکید بر تسریع در روند ساماندهی مردم سیل‌زده تالش گفت: مدیران استان جلوی بهره‌‌برداری‌های ‌بی‌رویه‌ از منابع طبیعی، تجاوز به حریم جنگل و برهم زدن تعادل اکوسیستم را بگیرند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای اداری تالش با تاکید بر افزایش تلاش و خدمت مسئولان به مردم اظهار داشت: در شرایط سخت تحریمی که دشمن از ورود داروی بیماران به کشور ممانعت می‌کند باید بیش از گذشته با انسجام و وحدت برای رفع مشکلات گام برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا با تدابیر رهبر معظم انقلاب، همراهی مردم و اقدامات دولت به‌خوبی مدیریت شده است عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در جهت توسعه فضای کسب و کار و رسیدن به رونق اقتصادی تلاش کنیم.

وی توسعه و اشتغالزایی در شهرستان تالش را منوط به استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار این منطقه دانست و تصریح کرد: اختلاف سلیقه بین مدیران اجرایی برای پیش بردن امور امری طبیعی است که می‌توان از این اختلافات از طریق هم‌افزایی به نتایج بسیار خوب جهت منفعت عمومی دست یافت.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم در امور مختلف خاطرنشان کرد: تالش پتانسیل‌های متعدد در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که می‌توان با بهره‌گیری درست از نیروی انسانی این منطقه زمینه رونق تولید و ایجاد ثروت را فراهم کرد.

زارع پتانسیل‌های تالش در حوزه اشتغال روستایی به‌ویژه تولیدات روستاییان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: توسعه باغات کیوی با ایجاد صنایع فرآوری، تبدیلی، تکمیلی، بسته بندی و سردخانه ارزش افزوده بالایی دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به مزایای گسترش صنایع تبدیلی ابراز داشت: توسعه صنایع تبدیلی منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، رونق اشتغالزایی، پویایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری می‌شود لذا فرمانداران و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

زارع با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صنایع تبدیلی، نگهداری، فرآوری محصولات و بسته‌بندی مواد در بخش کشاورزی به‌عنوان محور توسعه استان بهره گرفت افزود: صادرات تولیدات کشاورزی به‌ویژه کیوی برای کشور ارزآوری دارد.

وی با اشاره به سیل اخیر تالش گفت: در دیدار با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه وضعیت این شهرستان و فرسودگی زیرساخت‌ها را برایشان تشریح کردم و خواستار شتاب بخشی به تأمین اعتبار ارزیابی شده بازسازی و جبران آسیب‌ها به تأسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی شدم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به مردم مناطق سیل‌زده به‌ویژه شهرستان تالش بیان کرد: با تمام توان ساماندهی وضعیت مردم در سطح استان و ملی را پیگیری می‌کنم.

استاندار گیلان خطاب به مدیران استانی خاطرنشان کرد: به مدیران استانی تأکید می‌کنم از بهره‌‌برداری‌های ‌بی‌رویه‌ از منابع طبیعی، تجاوز به حریم جنگل و رودخانه و برهم زدن تعادل اکوسیستم جلوگیری کنند زیرا این اقدامات نقش موثری در بروز سیل و ویرانی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =