تشدید نظارت بر قیمت‌ها در بازار؛ گوشت مرغ به نرخ مصوب در گیلان توزیع می‌شود

0 37

بازرسان سازمان صمت در راستای تعادل‌ بازار برخورد با متخلفان را تشدید کرده‌اند از طرفی طبق اعلام جهاد کشاورزی از زمان ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار تا پایان شهریور ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به نرخ مصوب در گیلان توزیع شد.

عصر کاسپین/ طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان از زمان ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار تا پایان شهریور امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به نرخ مصوب در سطح استان گیلان توزیع شده از سوی دیگر سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم بازرسی از سطح بازار را برای کنترل قیمت‌ها تشدید کرده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان در رشت با بیان اینکه در همین یک‌ هفته حضور وی در این بخش، اقدامات خوبی در حوزه تنظیم بازار انجام شده است اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ و تخم مرغ را اعلام کرده است و همه موظف به اجرای مصوبات هستند.

مهدی نقدی قیمت هر کیلوگرم مرغ را طبق نظر ستاد تنظیم بازار ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت تخم مرغ به شکل کیلویی در بخش عمده فروشی و خرده‌فروشی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است و گفت: بازرسان سازمان صمت در راستای انجام بازرسی از سطح بازار و نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار اعزام می‌شوند.

وی از جریمه شدن واحدهای متخلف به علت تخطی از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان گیلان و معرفی آنان به تعزیرات حکومتی خبر داد و تصریح کرد: واحدهایی که به شکل سهمیه‌ای اقدام به توزیع مرغ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومانی می‌کردند طبق مصوبات عمل کردند و با بخشی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده بودند هم برخورد شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان رصد هر چه بیشتر فرآیند توزیع مرغ سهمیه‌ای و همچنین نهاده‌های طیور را در استان مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: هر چه قدر بتوانیم شفاف‌سازی بیشتری انجام دهیم به همان نسبت می‌‌توانیم توزیع مرغ سهمیه‌ای در سطح واحدهای صنفی و در نهایت مردم را رصد کنیم.

نقدی با بیان اینکه به علت حضور مستمر بازرسان سازمان صمت در ساعات کاری صبح تا ظهر میزان تخلفات بازار کاهش داشته و در نوبت عصر تخلفات زیادتر می‌شد ابراز داشت: برای رفع این مشکل هم تمهیدات خوبی اندیشیدیم و هماهنگی‌ کردیم تا در شیفت عصرها هم بازرسان سازمان برای پایش و کنترل در سطح بازار حضور داشته باشند.

وی واحدهای توزیع و فروش مرغ و تخم مرغ را از جمله واحدهای صنفی که بازرسی و پایش آن‌ها در اولویت کار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان قرار گرفته است اعلام کرد و بیان داشت: سازمان صمت در راستای عمل به رسالت خود گشت‌های بازرسی مشترکی را هم با اتاق اصناف مرکز گیلان و تعزیرات حکومتی استان برگزار می‌کند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان از تشدید فرآیند نظارت و بازرسی در سطح بازار خبر داد و با بیان اینکه این مجموعه در راستای اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار جدی است عنوان کرد: بازرسان سازمان صمت در قدم نخست به شکل ارشادی در سطح بازار حضور پیدا کرده و از ایجاد نابه‌سامانی جلوگیری می‌کنند.

نقدی با تأکید بر اینکه در راستای کسب نتایج بهتر و رفاه حال مردم بازرسان سازمان صمت از ظرفیت‌هایی که قانونگذار در قانون برای متخلفان در نظر گرفته است هم استفاده به عمل می‌آورند ابراز داشت: بدون شک اقدامات افراد و واحدهایی که در سطح بازار از قیمت‌های اعلام شده تخطی کنند از چشم بازرسان سازمان صمت پنهان نمی‌ماند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز از توزیع بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به نرخ مصوب در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون در گیلان بیش از ۵.۵۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده است.

حجت علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۴۳۶ تن نهاده ذرت و ۷۰ هزار و ۲۵۶ تن نهاده کنجاله سویا نیز به صنعت طیور استان گیلان اختصاص پیدا کرد است تصریح کرد: علاوه بر این‌ها در همین راستا ۷.۴۳ درصد نهاده ذرت و ۱.۶۸ درصد نهاده سویا مورد نیاز واحدهای پرورش طیور صنعتی استان گیلان تأمین شده است.

وی مصوبه مورخ ۲۵ مرداد امسال ستاد تنظیم بازار استان گیلان را در بخش توزیع نهاده‌های خوراکی مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گیلان نهاده‌های خوراک در قبال میزان مرغ توزیعی به نرخ مصوب توسط شرکت‌های زنجیره تولید و تعاونی‌‌های مرغداران توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه توزیع نهاده‌های دام و طیور استمرار دارد افزود: شرط نخست در روند اختصاص نهاده جوجه‌ریزی به واحدهای پرورش مرغ گوشتی میزان تخصیص سهمیه نهاده در ازای مقدار مرغ تحویلی به نرخ مصوب دوره قبل محاسبه شده و سپس در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود.

حجت علی‌اکبرنژاد با اشاره به اینکه از تاریخ ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار تا پایان شهریور امسال ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به قیمت مصوب در سطح استان توزیع شده است عنوان کرد: استقبال مرغداران از این طرح در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و مقدار مرغ عرضه شده به نرخ مصوب به بیش از ۲۰۰ تن در روز رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 15 =