توزیع اقلام اساسی بین سیل‌زدگان تالش؛ ریزش کوه بسیاری از راه‌های منطقه را مسدود کرده است

0 36

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از توزیع اقلام اساسی بین سیل‌زدگان تالش خبر داد و گفت: ریزش کوه و سیلاب بسیاری از راه‌های منطقه را مسدود کرده است.

عصر کاسپین/ امیر مرادی بزرگ‌ترین مشکلی که همچنان در مناطق سیل‌زده شهرستان تالش وجود دارد را کمبود تجهیزات راهداری و ماشین‌آلات سنگین برای رفع انسداد محورها اعلام کرد و اظهار داشت: ریزش کوه و سیلاب بسیاری از راه‌های منطقه را مسدود کرده است و برای رفع آن به ماشین‌آلات سنگین نیازمندیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان جمع‌آوری گل و لای و باز کردن مسیرهای شهری و روستایی را از جمله اقداماتی که با روند خوبی در شهرستان تالش در حال انجام است خواند و عنوان کرد: جریان آب، برق، گاز و تلفن بسیاری از مشترکانی که در چند روز گذشته به علت سیلاب قطع شده بود وصل شده و مابقی هم به زودی وصل می‌شود.

مرادی نبود تجهیزات راهداری، بیل مکانیکی، لودر و نظایر این‌ها را برای رفع انسداد مسیرهای روستایی و کوهستانی مناطق سیل‌زده تالش را اصلی‌ترین مشکلی که در منطقه وجود دارد اعلام کرد و گفت: خسارت سیل تالش در حوزه راه و پل بسیار زیاد است و سنگ‌های بزرگ کوهی به پائین دست هدایت شده و جاده‌ها را مسدود کرده‌اند.
وی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در غرب گیلان را متذکر شد و با بیان اینکه اگر سنگ‌های بزرگ کوهی و این موانع در اسرع وقت برداشته نشوند اوضاع در مناطق سیل‌زده تالش بدتر می‌شود افزود: افزون بر ۵۰ روستا در شهرستان سیل‌زده تالش دچار همین مشکل بوده و مردم به شدت نگران وضعیت آینده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر اینکه برداشتن سنگ‌های بزرگ کوهی که در مسیر جریان آب قرار گرفته و یا امکان تردد را ناممکن کرده‌اند تنها با استفاده از ماشین‌آلات سنگین امکان‌پذیر است اظهار داشت: با استاندار گیلان هماهنگی‌هایی انجام شده و قرار است از قزوین دو دستگاه بیل زنجیری راهداری عازم منطقه شود.

مرادی آغاز روند بتن‌ریزی پایه پل تالش از عصر امروز را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به بازسازی و زیرسازی راه‌ها و پل‌ها به شکل مستمر در شهرستان ادامه دارد عنوان کرد: حجم خسارات بسیار زیاد است و اگر ترمیم نشود در چند روز آینده و با بارش شدید باران آسیب‌بیشتری به منطقه وارد می‌شود.

وی از پیمانکاران بخش خصوصی و همه افرادی که می‌توانند در تأمین ماشین‌آلات سنگین جهت رفع مشکلات مناطق سیل‌زده تالش همکاری کنند درخواست کمک کرد و اظهار داشت: هیچ مشکلی در بحث پرداخت اعتبارات و منابع هم در این زمینه وجود ندارد و مدیریت بحران گیلان آمادگی دارد که جهت همکاری با بخش خصوصی قرارداد منعقد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بازدید نمایندگان ستاد عتبات و عالیات از مناطق سیل‌زده تالش را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه قرار است از این ستاد امکاناتی برای کمک به مردم داده شود ابراز داشت: مشکل قطع گاز چند روستای تالش هنوز برطرف نشده از طرفی جمعیت هلال‌احمر نیز اقلام اساسی را بین مردم توزیع کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 4 =