سفیر ایران در تفلیس: ضرورت افزایش ارتباط دو کشور ایران و گرجستان/ گیلان از استان‌های فعال در تجارت با گرجستان است

0 56

سفیر ایران در تفلیس با اشاره به ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور ایران و گرجستان گفت: استان گیلان از استان‌های فعال در ارتباط با گرجستان است.

عصر کاسپین/ اکبر قاسمی امروز در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور ایران و گرجستان اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها قصد زمینه‌سازی برای حضور تجار گیلانی در گرجستان را داریم.

سفیر ایران در تفلیس استان گیلان را از جمله استان‌های پویا و فعال در ارتباط با کشور گرجستان برشمرد و ابراز داشت: برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و توسعه مناسبات فرهنگی و اجتماعی می‌بایست به امر ظرفیت‌سازی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

قاسمی به ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای افزایش ارتباطات دو کشور ایران و گرجستان تاکید کرد و اظهار داشت: از تمامی امکانات و فرصت‌ها برای رونق ارتباطات و مناسبات دو کشور استفاده می‌کنیم.
استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه امسال میزان صادرات غیرنفتی استان گیلان تا ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است اظهار داشت: در حال حاضر شاهد رشد بیش از ۳۵ درصدی این شاخصه نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

ارسلان زارع خاطرنشان کرد: به‌دلیل شرایط کرونا فعلاً رویکرد ارتباط تصویری را برای گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه برگزیدیم اما پس از ریشه‌کن شدن بیماری کرونا، حضور میدانی مسئولان دو کشور در زمینه مذکور افزایش می‌یابد.

وی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان به‌ویژه در منطقه آزاد انزلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به پیوندهای فرهنگی و اجتماعی دو کشور ایران و گرجستان لذا بستر حضور سرمایه‌گذاران و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف فراهم است.

زارع به سوابق ارتباطات دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، تجاری و اقتصادی با محوریت گیلان اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت تجار و بازرگانان گیلانی و همچنین عزم و اراده مدیران اقتصادی استان، فضای مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری با کشورها و همسایگان شمالی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در تولید چای ابراز داشت: این استان آمادگی همکاری برای تأسیس کارخانه مشترک فرآوری و بسته‌بندی چای توسط بخش خصوصی در گرجستان را دارد‌.

وی دیگر ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط تجاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: راه‌اندازی سرای تجاری ایرانیان در گرجستان و نیز برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، بازرگانی و کشاورزی در گسترش روابط تجاری دو کشور تاثیرگذار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هجده =