ضرورت ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه در گیلان؛ تولیدکنندگان مرکبات با مشکلات زیادی مواجه‌ هستند

0 24

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ضرورت ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه در گیلان را ضروری خواند و گفت: تولیدکنندگان مرکبات در گیلان با مشکلات زیادی مواجه‌ هستند.

عصر کاسپین/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان اهمیت و ضرورت ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه در گیلان و تولید این محصول با محوریت چابکسر را خواستار شد و اظهار داشت: تولیدکنندگان مرکبات استان گیلان به ویژه شهرستان‌های رودسر و املش در امر تولید و عرضه محصول خود با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه در گذشته برای زیرساخت بخش کشاورزی در این دو شهرستان کار زیادی انجام نشده است تصریح کرد: چابکسر دارای بیش از ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت گل و گیاه است که اگر درست و به جا از این ظرفیت استفاده می‌کردیم علاوه بر حل مشکل اشتغال زمینه توسعه استان هم فراهم می‌شد.

وی ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه تولید گل و گیاه باید در استان گیلان با محوریت بخش چابکسر تبدیل به یک برند شود عنوان کرد: مسئولان ما تا به امروز به ظرفیت تولید گل و گیاه بی توجه بوده‌اند به همین علت بنده در بدو ورودم به مجلس بحث تعریف یک پایانه صادراتی را در دستور کار قرار دادم.

صفری ملک میان عمده مرکبات تولید شده در شرق استان گیلان را متعلق به دو شهرستان رودسر و املش دانست و با اشاره به اینکه باغداران این مناطق برای تولید محصول خود هزینه‌های بسیاری را متقبل می‌شوند گفت: مصرف‌کنندگان هنوز اطلاع ندارند که کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی از جمله انواع مرکبات چقدر زحمت می‌کشند.

وی تنوع تولیدات در بخش محصولات کشاورزی، گل و گیاه، مزارع برنج، باغات چای، مرکبات، فندق، گل گاوزبان و ماهیان خاویاری را در حوزه شیلات از جمله پتانسیل‌های دو شهرستان رودسر و املش ذکر کرد و گفت: هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بزرگی را برای منطقه و شهرستان ایجاد کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در مورد اجرای پروژه جاده رحیم‌آباد به قزوین نیز مطالبی بیان داشت و با تأکید بر اینکه جلسات متعددی در همین مورد با وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است اظهار داشت: با توجه به شرایط مالی که امروز در دولت حاکم است اداره کل راه و شهرسازی گیلان پیشنهاد فازبندی این پروژه را داد.

صفری ملک میان قدرالسهم استان گیلان در اجرای پروژه جاده مواصلاتی رحیم‌آباد به قزوین را ۸۷ کیلومتر اعلام کرد و با اشاره به اینکه مطالعات این طرح انجام و ایراداتی در این بخش وجود داشت عنوان کرد: تغییرات و اصلاحاتی در نقشه این پروژه به وجود آمد از طرفی طرح دارای یکسری ملاحظات زیست‌محیطی هم بود که باید رعایت می‌شد.

وی از اختصاص بودجه‌ها و اعتباراتی برای اجرای پروژه جاده مواصلاتی رحیم‌آباد به قزوین در سال‌های گذشته سخن گفت و با تأکید بر اینکه این بودجه عمدتاً در استان قزوین جذب اعتبار شد تصریح کرد: پیرامون این موضوع بنده جلسه‌ای با معاون رئیس‌جمهور داشتم و قرار بر این شد جلسه‌ای با مجمع نمایندگان قزوین و نمایندگان گیلان برگزار کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ظرفیت‌ها و پتانسیل جاده رحیم‌آباد به قزوین را برای اقتصاد استان گیلان بسیار حائز اهمیت خواند و ابراز داشت: با توجه به وجود منطقه پرظرفیت اشکور می‌توانیم این بخش را با اجرای این پروژه راهسازی که شاهراهی حیاتی محسوب می‌شود از مظلومیت نجات دهیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه از اعتبارات استانی هم نمی‌توانیم برای اجرای این جاده مواصلاتی کمک بگیریم خاطرنشان کرد: حتماً بایستی نگاه ملی را متوجه پروژه راهسازی رحیم‌آباد به قزوین بکنیم و امیدواریم با عنایت و توجه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بودجه و اعتبارات لازم برای اجرای آن جذب شود.

صفری ملک‌میان کددار شدن پروژه راهسازی رحیم‌آباد به قزوین و اختصاص اعتبارات ملی به آن را هدفی که باید محقق شود ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر این پروژه طبق پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی گیلان فازبندی شده و ۱۰ کیلومتر به ۱۰ کیلومتر اجرایی شود بدون شک پروسه زمانی اجرا و بهره‌برداری از آن طولانی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =