عضو مجمع نمایندگان گیلان: واگذاری‌ بدون نظارت کارخانجات گیلان؛ شرایط حفظ سرمایه‌گذار در استان فراهم نیست

0 17

عضو مجمع نمایندگان گیلان ضمن انتقاد از واگذاری‌‌های بدون نظارت کارخانجات استان گفت: شرایط حفظ و نگهداری از سرمایه‌گذار در استان گیلان فراهم نیست.

عصر کاسپین/ رسول فرخی وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قوی اقتصادی در گیلان و ضرورت بهره‌گیری مناسب از این داشته‌ها را برای رشد و توسعه استان امری لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: در حال حاضر شرایط حفظ و نگهداری از سرمایه‌گذاران در استان گیلان فراهم نیست و باید در این مورد چاره‌اندیشی شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه چیزی حدود ۹۰ درصد ظرفیت کارخانجات استان گیلان تعطیل است تأثیرات مخرب این موضوع را در اشتغال مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد اکثر کارخانجات موجود در استان گیلان خصوصی بوده و تنها درصد کمی از این واحدهای تولیدی و صنعتی دولتی هستند.

فرخی نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان روی مباحث اقتصادی و معیشتی به عنوان اولویت‌هایی که باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد را متذکر شد و تصریح کرد: ظرفیت‌های لازم برای تحقق این شعار راهبردی به شکل کامل در کشورمان وجود دارد و تنها باید از آن‌ها استفاده کنیم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خدمت بی‌منت و تفکر مدیریت جهادی بر محور پاکدستی را رمز حل و فصل بسیاری از چالش‌های موجود به ویژه در بخش اقتصادی اعلام کرد و بیان داشت: مبارزه با فساد آن هم در تمام عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی از جمله اولویت‌هایی است که مجلس یازدهم به دنبال عملیاتی کردن آن‌ها است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس استفاده از ابزارهای قانونی توسط مجلس نظیر تحقیق و تفحص را امری لازم و ضروری دانست و با اشاره به دیگر اهداف مورد تأکید مجلس خاطرنشان کرد: حل ریشه‌ای مشکلات و در کنار این امر ارائه راهکارهایی مناسب برای حل چالش‌ها از جمله اهداف مهم مجلس یازدهم محسوب می‌شود.

وی بیکاری را از جمله معضلات جامعه و استان گیلان خواند و با بیان اینکه به دلیل واگذاری‌های بدون نظارت، کارخانجات استان گیلان تعطیل شده است اظهار داشت: به عقیده بنده از جمله نشانه‌های مهم فعال بودن کارخانجات افزایش اشتغال و رشد اقتصادی منطقه است و باید با این معیار نوع فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را سنجش کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت آنان برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و صنعت را امری لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاران وارد استان گیلان می‌شوند و رغبت لازم را هم برای سرمایه‌گذاری دارند اما شرایط نگهداری از سرمایه‌گذار در این استان فراهم نیست.

فرخی چای و برنج را به عنوان دو محصول استراتژیک گیلان در کنار مزیت گردشگری و یا سایر محصولاتی که در این استان تولید می‌شود را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری انجام شود که چایکار گیلانی از ارزش افزوده صنعت چای بهره‌مند شود اما در حال حاضر این شرایط مهیا نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =