مدیرکل بازرسی گیلان: عده‌ای به‌دلیل منافع شخصی مقابل کارشناسان بازرسی می‌ایستند

0 58

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با انتقاد از تقابل برخی وضع‌کنندگان قانون با کارشناسان بازرسی گفت: از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد جهت مبارزه با فساد اداری استفاده می‌کنیم.

عصر کاسپین/ سیف‌الله مسرور شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای هسته مرکزی «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» شاخه گیلان، فساد را انحراف از اعتدال دانست و اظهار داشت: اقدامی که طبق قوانین کشور و از مسیری معقول انجام نشود فساد است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان عدم کسب رضایت مردم توسط مسئولان را مصداق فساد در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: فساد تنها در دزدی و دست درازی به بیت‌المال خلاصه نمی‌شود و نارضایتی مردم ناشی از کم‌کاری مسئولان نیز نوعی فساد است.

وی به اهمیت نظارت به‌عنوان عاملی مهم در کاهش فساد اشاره کرد و بیان داشت: مبارزه با فساد عارضی یا مفاسد اداری با تقویت نظارت‌ها ممکن است و یک حکومت سالم و درست بهترین و قوی‌ترین افراد را برای بحث نظارتی تربیت می‌کند.
مسرور با بیان اینکه شیوه‌های مبارزه با فساد شامل دو بخش سخت‌افزاری (پلیسی) و نرم‌افزاری (تربیتی و آموزشی) است گفت: یکی از عمده دلایل وجود فساد در دستگاه‌های اجرایی استفاده از شیوه‌ و ساختار سنتی مبارزه با فساد است و این امر موجب شده که زمینه بروز فساد تقویت شود.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تاکید بر اصلاح شیوه‌های سنتی مبارزه با فساد و رفتن به‌سمت جامعه الکترونیک عنوان کرد: برخوردهای غیرکارشناسانه و غیر دلسوزانه برخی از وضع‌کنندگان قانون نیز از دیگر آسیب‌های مربوط به مبارزه با مفاسد است.

وی با انتقاد از اجرای طرح‌های غیراصولی و اشتباه مانند طرح هادی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای به‌دلیل منافع شخصی مقابل کارشناسان بازرسی می‌ایستند و به این نهاد نظارتی و قانونی حمله می‌کنند و در جهت تخریب چهره آن گام برمی‌دارند.

مسرور از عزم جدی سازمان بازرسی جهت مقابله با فساد خبر داد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر و نظارت غیرمستقیم سازمان‌های مردم نهاد در قانون سازمان بازرسی آمده است و ما از توان تشکل‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با فساد بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به تلاش برای تقویت ارتباط میان این سازمان و تشکل‌های مردم‌نهاد جهت مبارزه با مفاسد بیان کرد: ما هیچ منعی برای ایجاد و یا تقویت ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد قانونی و مجوزدار نداریم و از تمام ظرفیت‌های موجود جهت تحقق اهداف مشترک بهره می‌گیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + شانزده =