معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران؛ کرونا از رگ گردن به ما نزدیک تر است

0 34

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز خرید حداکثر ۳۰ درصد است.

عصر کاسپین/ نادر توکلی، در گفتگو با شبکه خبر، خواستار توجه شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و افزود: آنچه را می‌توانم به همشهریانم بگویم، این است که کرونا از رگ گردن به ما نزدیک تر است.

وی با عنوان این مطلب که قرار نیست با هر علامتی به بیمارستان مراجعه کنیم، گفت: فقط در مواردی که فرد دچار سرفه‌های شدید، تنگی نفس و تب است، باید به بیمارستان مراجعه کند.

توکلی با اشاره به وجود مراکز ۱۶ ساعته برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی، افزود: شهروندان می‌توانند از سامانه ۴۰۳۰ برای مشاوره و راهنمایی استفاده کنند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: درگیری ریه همراه با تنگی نفس که با افت اکسیژن همراه است، فرد را راهی بیمارستان می‌کند. در غیر این صورت، افراد با علائم خفیف بیماری، باید در منزل قرنطینه شوند.

وی افزود: از دست رفتن حس بویایی علامت اختصاصی کرونا است.

توکلی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: در مراکز خرید، رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداکثر ۳۰ درصد است.

وی با عنوان این مطلب که تعداد بازرسان بهداشتی ما جوابگو نیستند، افزود: با این حال بازرسان بهداشتی ما ۲۴ ساعته در سطح شهر مشغول بازرسی و نظارت هستند.

توکلی به وضعیت کودکان و نوجوانان در دوره جدید بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: روزانه آمار کودکان را رصد می‌کنیم و حتی نوزادان آلوده به ویروس کرونا را داریم.

وی ادامه داد: گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال هم زیاد است و مرگ‌های ناگهانی در این گروه سنی رخ می‌دهد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: نسبت ابتلاء در سالمندان، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و دیابتی‌ها، بیشتر از دیگر افراد است، اما در دوره جدید بیماری، شاهد افزایش آمار جوانان مبتلا به کرونا هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =