وزیر بهداشت عنوان کرد؛ نتایج ساخت واکسن ایرانی کرونا/ گزارش به سازمان جهانی بهداشت

0 20

وزیر بهداشت، با اشاره به تلاش های محققان و دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن کرونا، گفت: ساخت واکسن کرونا هنوز با ابهاماتی در دنیا همراه است.

عصر کاسپین/ سعید نمکی، روز دوشنبه در حاشیه اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که به صورت مجازی برگزار شد، در ارتباط با اقدامات و تلاش‌های کشورها برای ساخت واکسن کرونا، افزود: از امروز رسماً اقدامات خودمان در زمینه ساخت واکسن کرونا را به سازمان جهانی بهداشت اعلام می‌کنیم.

وی در ارتباط با آخرین نتایج آزمایش‌ها برای ساخت واکسن کرونا در ایران، گفت: مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر روی نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

نمکی افزود: ظرف سه هفته آینده کار آزمایش واکسن بر روی انسان را آغاز خواهیم کرد. تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

وی ادامه داد: به رغم تحریم‌های ظالمانه در زمینه ساخت داروهایی که حتی تأثیر کمی در درمان کرونا داشتند مانند «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» فعال بودیم و اکنون تولیدات خود را مصرف می‌کنیم. در مورد واکسن نیز چنین است و امروز بعد از ظهر در جلسه دوم اِمرو، نتایج تحقیقات خود را اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر رهبری سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با کرونا و ضرورت تبعیت و حمایت همه کشورها از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های این سازمان، تصریح کرد: در زمینه ساخت واکسن کرونا گام‌های مؤثری برداشته‌ایم که خبرهای آن را بزودی اعلام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که دنیا می‌داند هنوز ابهاماتی در زمینه ساخت واکسن کرونا وجود دارد، گفت: مدت زمان اثربخشی واکسن و اینکه چند دوز تزریق شود، از ابهاماتی است که ساخت این واکسن را دچار مشکل ساخته است.

نمکی افزود: هم دنیا و هم ما داریم روی نقاط مبهم ساخت واکسن کرونا کار می‌کنیم و امیدواریم بزودی نتایج خوبی حاصل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − ده =