کمیته امداد ۷۳۰۰ فرصت شغلی جدید در استان گیلان ایجاد می‌کند

0 32

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت: امسال ۷ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان این کمیته در گیلان ایجاد می‌شود.

عصر کاسپین/ عباس اهرابی امروز در حاشیه بازدید از طرح راهبری پرورش قارچ در رحمت‌آباد رودبار اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات کمیته امداد امام خمینی استان گیلان بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان است و در تلاش است که برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر گام مؤثری بردارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه به‌کارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست‌های کمیته امداد برای اشتغال‌آفرینی مددجویان است ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی قصد دارد امسال ۷ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان خود در استان گیلان ایجاد کند.

اهرابی از ایجاد حدود ۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم که تا پایان سال به چشم انداز ترسیم‌شده توسط کمیته امداد امام که ایجاد حدود ۷ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی است دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد ایجاد راهبری شغلی است افزود: راهبری شغلی در واقع نوعی فعالیت اقتصادی و کارآفرینی است که در آن کارآفرینان، طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد می‌دهند و با دریافت تسهیلات نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان بیان داشت: در طرح راهبری شغلی قرار است امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت شود که نتیجه آن ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی است که تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی آن در سطح استان گیلان ایجاد شده است.

سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان نیز در این بازدید اظهار داشت: بانک کشاورزی در راستای رسالت خویش در خصوص ایجاد اشتغال، تفاهم‌‌نامه‌هایی را با کمیته امداد امام خمینی منعقد کرده است که در دو بخش اشتغال پایدار روستایی و همچنین تبصره ۱۶، تسهیلاتی را به مددجویان و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال پرداخت می‌کند.

طاهری با بیان اینکه بانک کشاورزی استان گیلان در بخش اشتغال روستایی تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است افزود: به‌صورت سالانه اعتباراتی برای اشتغال‌زایی به بانک کشاورزی ابلاغ می‌شود.

سرپرست بانک کشاورزی استان گیلان گفت: در حال حاضر اعتباری که برای گیلان در مرحله اول در نظر گرفته شده است حدود ۱۶ میلیارد تومان است که معرفی شهرستانی صورت پذیرفته است و در حال پرداخت این تسهیلات به کارآفرینان هستیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی که بانک کشاورزی برای اجرای آنها تسهیلاتی را پرداخت کرده است نظارت کامل دارد گفت: تسهیلاتی که در بخش اشتغال‌زایی روستایی توسط این بانک پرداخت می‌شود دارای کارمزد ۴ درصد است.

طاهری افزود: ۲ سال دوران سازندگی، ۶ ماه تنفس و ۷ سال پرداخت اقساط این تسهیلات به‌طول می‌انجامد و طرح تسهیلاتی که در قالب تبصره ۱۶ پرداخت می‌شود نیز دارای کارمزد ۴ درصد بوده و یکسال دوران سازندگی و ۵ سال دوران پرداخت اقساط آن است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز از اقامتگاه بوم‌گردی و مزرعه پرورش قارچ بازدید کرد. در این مزرعه ۴ نفر به‌صورت مستقیم و ۴ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار هستند.

باهمت این مددجوی کمیته امداد که راهبر شغلی و مدرس مرکز فنی حرفه‌ای است تاکنون ۲۲ سالن پرورش قارچ در شهرستان رودبار احداث شده که ۹ سالن آن توسط مددجویان کمیته امداد به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 2 =