استاندار گیلان: مبارزه با قاچاق کالا، گامی اصولی در جهت ثبات و سلامت اقتصادی است

0 36

استاندار و رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان، قاچاق کالا را آسیب جدی در مسیر رونق و جهش تولید دانست و مبارزه با آن را گامی اصولی در جهت ثبات و سلامت اقتصادی خواند و تأکید کرد که مقابله با این پدیده مذموم، با جدیت استمرار داشته باشد.

عصر کاسپین/ دکتر ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با گرامیداشت هفته وحدت و ولادت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: در شرایط کنونی که به سبب ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، امکان برگزاری آیین ها و جشن های بزرگداشت هفته وحدت و نیز میلاد نبی مکرم اسلام وجود ندارد ، لازم است در اجتماع خانوادگی خود اسلام ناب محمدی را که بر پایه اتحاد، برادری و اخوت است، تببین کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تلاش و هم افزایی مردم و مسئولان در جهت پیشبرد بهتر امور، شایعه پراکنی های معاندان نظام اسلامی درباره کمبود کالا در بازار را یادآور شد و تأکید کرد که این جریانات منفی، در جهت حفظ ثبات باید مدیریت شود.

استاندار گیلان قاچاق کالا و ارز را موجب ناآرامی در عرصه اقتصادی کشور خواند و افزود: جهش تولید بعنوان شعار امسال، راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و دولت و رئیس جمهوری نیز بر آن تأکید دارند از این رو لازم است در جهت حمایت از اشتغال و افزایش تولید، اقداماتی اثربخش صورت گیرد.

دکتر زارع قاچاق را مانعی مهم در مسیر توسعه اشتغال و تولید داخلی دانست و با تأکید بر ضرورت مبارزه با این پدیده مذموم ، از تلاش‌های انجام شده در حوزه کشف کالای قاچاق و روند افزایشی آن در هفت‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل قدردانی و اضافه کرد که مقابله با قاچاق کالا با جدیت استمرار داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان درخصوص فعالیت سامانه هوشمند بارنامه برخط وانت بارها گفت: بمنظور اجرای هرچه بهتر این طرح و قرارگرفتن استان در جایگاه برتر کشوری، تبلیغاتی موثر برای دریافت کارت هوشمند ناوگان از سوی رانندگان متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده ای صورت گیرد.

در این نشست گزارشی از تکمیل استقرار و بهره برداری از سامانه جامع گارانتی توسط رئیس سازمان صمت استان و نیز گزارشی از تکمیل و بهره برداری از سامانه هوشمند بارنامه برخط وانت بارها از سوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ارائه شد.

در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به‌منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارهای فعال در جاده‌های برون شهری، سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی شد .

پس از اجرای این سیستم، ضمن جلوگیری از تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌های مواصلاتی بین شهری ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش، مستند به ارائه اسناد حمل معتبر (بارنامه) خواهد بود و رانندگان وانت بارهای متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده ای، می‌توانند به مراکز مجاز اعلام شده در سامانه اینترنتی به نشانیwww.Rmto.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خود و ناوگان مربوطه اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =