سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ نرخ بروز بیماری کرونا در لرستان بالاتر از میانگین کشوری

0 21

سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان را تشریح کرد.

عصر کاسپین/ سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا در کشور، به وضعیت کرونا در استان لرستان اشاره کرد و گفت: پس از گذر از خیز جدی بیماری در تیر ۹۹، از اواخر شهریور نمودار موارد ابتلاء و بستری در استان لرستان مجدداً روند افزایشی داشته و شیب صعودی موارد ابتلاء و بستری به شکل نگران کننده‌ای در حال امتداد است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان «چگنی» در استان لرستان در وضعیت خطر متوسط بیماری و شهرستان‌های بروجرد و رومشکان در وضعیت هشدار قرار دارند که در این بین شهرستان‌های الیگودرز، پلدختر، درود و کوهدشت در لیست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور هستند.

لاری درباره میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان لرستان، گفت: استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۵ درصد گزارش شده است.

وی در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان و کمترین میزان رعایت در پاساژها و آرامستان‌ها گزارش شده است.

لاری افزود: در هفته گذشته بروز موارد مثبت بستری در استان لرستان حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که نرخ بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد همچنین بروز موارد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در استان ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز در این شاخص نیز بالاتر از میانگین کشوری است. در حال حاضر ۳۸۱ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند که ۸۸ نفر از آنان به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =