شیب تند فوتی‌های کرونا در گیلان؛ احترام مردم در اجرای طرح محدودیت اصناف رعایت شود

0 24

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به شیب تند فوت بیماران کرونایی در رشت و گیلان گفت: احترام مردم در اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف رعایت شود.
عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در هفته‌های اخیر اظهار داشت: شیب تند نمودار تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان کرونایی در استان و شهرستان نگران‌کننده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه چاره‌ای جز اعمال محدودیت برای برخی از اصناف جهت قطع زنجیره انتقال بیماری وجود ندارد گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به‌خوبی رعایت می‌شد دیگر نیازی به اتخاذ تصمیم‌های سخت گیرانه نبود.

رئیس شورای تأمین شهرستان رشت به محدودیت فعالیت اصناف پرخطر در سطح مراکز استان‌ها بعد از ساعت ۱۸ اشاره کرد و افزود: این طرح تا ۲۰ آذر اجرا می‌شود و اگر مردم در این مدت همکاری لازم با ستاد مقابله با کرونا را نداشته باشند زمان آن افزایش می‌یابد.
فتح‌اللهی با بیان اینکه رسانه‌ها در اطلاع رسانی شرایط خطرناک فعلی و همراه کردن مردم با مسئولان نقش موثری دارند عنوان کرد: با تعطیلی اصناف باید راهکاری برای رفع مشکلات معیشتی، مالیات، بیمه و اجاره اصناف اندیشیده شود.

فرماندار رشت خواستار رعایت شئون انسانی در برخورد با مردم در اجرای این طرح شد و خاطرنشان کرد: اکیپ‌های بازرسی برای نظارت روی حسن اجرای طرح به‌ویژه در نقاط پر ازدحام در سطح شهرستان رشت حضور خواهند داشت.

وی از سازمان‌ها و ادارات خواست که جهت اجرای دقیق این طرح و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری لازم با سازمان‌های مرتبط را داشته باشند و گفت: کلیه ادارات و سازمان‌ها باید نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین خود از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 10 =