ضرورت توجه جدی به محلات آسیب‌پذیر رشت؛ «ساختمان‌های نسقی» از اساسی‌ترین مشکلات شهر است

0 47

شهردار رشت با اشاره به ضرورت توجه به محلات آسیب‌پذیر رشت گفت: «ساختمان‌های نسقی» از اساسی‌ترین مشکلات شهر است.

عصر کاسپین/ سیدمحمد احمدی عصر امروز در حاشیه سرکشی و بازدید از محلات آسیب‌پذیر رشت با حضور در مسجد سلیمانداراب رشت اظهار داشت: حدود ۴۲ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و در تمام این سال‌ها با تحریم‌های استکبار مواجه بودیم اما نظام اسلامی با تکیه بر ارزش‌ها ایستادگی کرد و نگاه‌ ما همواره خدمت به مردم بوده است.

شهردار رشت با بیان اینکه مشکلات در تمام دنیا وجود دارد خاطرنشان کرد: ما نیز در کشورمان و گیلان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و محله سلیمانداراب نیز یکی از محلات قدیمی رشت به شمار می‌رود که هیئت امنای آن در همه زمینه‌ها پیگیری جدی داشتند و همین پیگیری‌ها زمینه‌ساز ارائه خدمات خوب شد.

احمدی با اشاره به ضرورت توجه جدی به محلات کمتر توسعه یافته رشت تصریح کرد: انصافاً نمی‌توان همه مشکلات و معضلات را به پای شهرداری گذاشت و لازم است که قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم و با همکاری سایر سازمان‌ها برای رفع مشکلات گام برداریم.
وی ابراز داشت: شهر رشت به استناد سرشماری انجام شده در سال ۹۵ دارای جمعیت ۶۹۷ هزار نفری است که بیش از ۸۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و باید به آنان خدمات ارائه شود از طرفی ما امروز با مشکل عدم مدیریت واحد و جامع شهری مواجه هستیم و شهرداری در برخی امور نیازمند مشارکت و همکاری دیگر دستگاه‌ها است.

شهردار رشت با اشاره به نشست‌ها و جلسات اخیر خود با نمایندگان مردم در مجلس، استاندار و اعضای شورا پیرامون رفع مشکلات شهری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پروژه هدایت آب‌های سطحی نیز در محلات رشت در حال انجام است و اجرای این پروژه را جزو ملزومات و اقدامات اساسی می‌دانیم و در برخی محلات نیز اجرا شده است.

احمدی به اهمیت جلب رضایت مردم و افزایش سطح رضایت‌مندی آنها با ارائه خدمات خوب اشاره کرد و بیان داشت: مردم بدانند که ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم و مشکلات محلاتی همچون محله سلیمانداراب رشت و دیگر محلات آسیب‌پذیر را در سطح سازمان‌های مرتبط، نواحی و مناطق شهرداری پیگیری و اعلام خواهیم کرد.

وی مشکلات ساختمان‌های نسقی را یکی از اساسی‌ترین مشکلات در سطح شهر رشت عنوان کرد و افزود: ساخت خانه‌های نسقی بدون در دست داشتن سند مالکیت یکی از اساسی‌ترین مشکلات در اطراف شهر است و برای رفع این مشکل درحال هماهنگی با قوه قضاییه، استاندار و سایر ارگان‌ها هستیم و شیوه‌نامه‌‌ای در حال تدوین است تا این افراد برای ساخت خانه از روش‌های قانونی عبور کنند.

سرهنگ قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت و برخی مدیران مناطق شهرداری و سازمان‌های مربوطه نیز شهردار رشت را در سرکشی از محلات آسیب‌پذیر رشت همراهی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − پنج =