ضرورت فرهنگ‌سازی برای حفظ انفال و منابع طبیعی گیلان؛ ۱۰۴۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

0 31

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به رفع تصرف هزار و ۴۴ هکتار از اراضی ملی استان در ماه‌های گذشته گفت: فرهنگ‌سازی برای حفظ انفال و منابع طبیعی ضروری است.
عصر کاسپین/ سرهنگ محمد قربانی‌لرد با اشاره به اراضی ملی رفع تصرف شده در گیلان اظهار داشت: در طول ماه‌های گذشته حدود هزار و ۴۴ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هزار و ۹۹۶ فقره پرونده تخلف نیز تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های سرسبز و دارای مواهب طبیعی بسیار است افزود: متاسفانه تعدادی از سرمایه‌داران و خوش‌نشینان از نقاط مختلف کشور همچنان اقدام به ویلاسازی در مناطق خوش آب و هوای گیلان می‌کنند.

قربانی‌لرد با اشاره به اینکه تعدادی از روستاییان کم‌درآمد با توجه به مشکلات فعلی جامعه به‌ناچار اراضی روستا را به سرمایه‌داران می‌فروشند تصریح کرد: در ابتدا باید مشکلات معیشتی مردم و روستاییان کم‌درآمد حل شود؛ کسانی‌که دسترسی آسان به این زمین‌ها دارند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به ضرورت حفظ انفال ملی و منابع طبیعی ابراز داشت: باید برای حفظ سرمایه‌های ملی و خدادادی این سرزمین بکوشیم متاسفانه از طرفی بعضی افراد کم‌درآمد حتی چشم طمع به اراضی ملی می‌دوزند.

قربانی‌لرد با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستای حفظ انفال و منابع طبیعی بسیار اهمیت دارد که تاکنون به خوبی انجام نشده است اظهار داشت: دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، رسانه ملی و یا دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی برای حفظ انفال عمومی بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی افزود: رسانه ملی همانطور که در زمینه‌های مختلف اقدام به مستندسازی و پخش مستند می‌کند به موضوع حفظ انفال و مواهب طبیعی استان بیشتر بپردازد تا مردم به یقین برسند که این منابع باید حفظ شود و اگر این اراضی، درختان و منابع طبیعی نباشد ما آینده‌ای نخواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 3 =