مدیرکل منابع طبیعی گیلان: آتش‌سوزی در اراضی ملی ماسال به‌طور کامل مهار شد

0 27

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اطفای کامل آتش‌سوزی در اراضی جنگلی گیلان گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های ماسال سطحی بود.

عصر کاسپین/ حامد اختری با اشاره به میزان دقیق آتش‌سوزی در اراضی ملی شاندرمن و ماسال اظهار داشت: در چند روز اخیر در حدود ۴۶ هکتار از اراضی جنگلی مناطق شاندرمن و ماسال طبق آخرین برآورد دچار آتش‌سوزی سطحی شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده و خسارتی در پی نداشته است خاطرنشان کرد: به‌علت سطحی بودن میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های ماسال و شاندرمن نیازی به دستگاه بالگرد اطفای حریق و هلی‌کوپتر نداشتیم و هم‌اکنون آتش‌سوزی کاملاً اطفا شده است.

اختری تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری گیلان و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کنترل آتش‌سوزی زحمت کشیدند و هلی‌کوپترها و بالگرد اطفای حریق هم آماده خدمت بودند اما نیازی به استفاده از آن‌ها نبود از طرفی با توجه به دره‌ای بودن منطقه، هلی‌کوپتر نمی‌توانست وارد منطقه شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آتش‌سوزی‌ها مربوط به شاندرمن و ماسال بوده است ابراز داشت: بخشی از اراضی شهرستان‌های لنگرود، سیاهکل و رضوانشهر هم دچار حریق شدند اما آتش‌سوزی در این مناطق نیز سطحی بوده و هم‌اکنون مهار شده است.

آتش‌سوزی چند روز اخیر در جنگل‌های شهرستان ماسال و شاندرمن طبق اعلام اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و همچنین مدیریت بحران استانداری گیلان خسارت جدی در پی نداشت.

در این جریان آتش‌سوزی بیش از صد نفر نیروی انسانی جهت مهار آتش در این اراضی حضور داشتند و این نیروها عمدتاً از یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی و بسیجی، هلال‌احمر و همراهان و همیاران طبیعت بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =