وجود قوانین دست و پاگیر در فوتبال؛ فقدان منابع مالی از اساسی‌ترین مشکلات فوتبال گیلان است

0 39

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان به وجود قوانین دست و پاگیر در فوتبال اشاره کرد و گفت: نبود منابع مالی یکی از اساسی‌ترین مشکلات فوتبال گیلان است.

عصر کاسپین/ محمدرضا الماسخاله امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی انتقادات واردشده به هیئت فوتبال استان اظهار داشت: به‌دنبال مشکلات موجود در فوتبال استان، عده‌ای عدم نظارت و مدیریت بر منابع مالی توسط هیئت فوتبال را مطرح می‌کنند درحالی‌که گیلان در این‌ زمینه اصلاً منابع مالی ندارد.

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان با بیان اینکه این استان به‌دلیل نبود منابع مالی مناسب در فوتبال در باشگاه‌داری مشکلات بیشتری دارد تصریح کرد: ما از نیروی انسانی و افراد بااستعدادی برخورداریم اما با کمبود منابع مالی روبه‌رو هستیم و همین باعث شده که وضعیت اقتصادی فوتبال در گیلان مطلوب نباشد.

الماسخاله تاثیرگذاری فوتبال در ایجاد نشاط اجتماعی در کشور و گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این ورزش ارزشمند در استان گیلان وضعیت مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: متولیان ورزش همواره به‌دنبال راهکاری مناسب برای بهبود وضعیت فوتبال استان بودند.
رئیس هیئت فوتبال استان گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به تصویب نظام جامع باشگاه‌داری در کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ابتدا باید نظام جامع باشگاه‌داری را تصویب و سپس کمک دولت به باشگاه‌ها را مصوب می‌کرد زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

الماسخاله به مشکلات پیرامون تیم داماش در لیگ یک اشاره کرد و افزود: دو مرحله پول از طریق برنامه‌ و بودجه و وزارت ورزش و جوانان به‌حساب منطقه آزاد اروند واریز شد اما منطقه آزاد اروند به‌دلیل منع قانونی آن را قبول نکرد و ما به‌دنبال راهکار دیگری بودیم اما باشگاه داماش پیگیر این مسئله نبود‌.

وی با اشاره به مشکلات عدم پرداخت منابع مالی در فوتبال کشور ابراز داشت: قوانین دست و پاگیری و بازدارنده‌ای برای فوتبال ازجمله عدم پرداخت پول توسط دولت به باشگاه‌های فوتبال کشور وضع شده و برای باشگاه‌ها منابع مالی ثابت در نظر گرفته نشده است.

رئیس هیئت فوتبال استان گیلان با بیان اینکه این استان دارای استعدادهای فراوان فوتبالی و جوانان با استعدادی است که برخی از آن‌ها حتی در سطح ملی درخشیدند خاطرنشان کرد: نبود منابع مالی یکی از اساسی‌ترین مشکلات فوتبال گیلان است.

الماسخاله یکی از منابع مالی‌ هیئت‌های فوتبال‌ را اخذ درصدی از باشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از منابع مالی‌ هیئت فوتبال‌ گرفتن درصد از باشگاه‌ها است اما دو میلیارد تومان به‌حساب وزارت ورزش و سپس به اداره‌کل ورزش و جوانان واریز شد تا بتوانیم آن را برای تیم‌های گیلانی هزینه کنیم که با ممانعت بازرسی روبه‌رو شدیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =