‌تلاش برای مهار آتش در اراضی ملی گیلان؛ علت و میزان خسارات در دست بررسی است

0 26

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به آتش‌سوزی اراضی ملی بخش شاندرمن ماسال گفت: علت و میزان خسارات این حریق در دست بررسی است.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار اراضی ملی گیلان در بخش شاندرمن شهرستان ماسال در آتش سوخت اظهار داشت: حجم آتش‌سوزی به‌تدریج چندین منطقه را درگیر کرد که در ادامه با مدیریت فرماندار شهرستان و دستگاه‌های خدمات‌رسان تا حدودی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تلاش نیروهای امدادی، یگان حفاظت منابع طبیعی، اکیپ اطفای حریق، نیروهای مردمی، بسیجی و همیاران طبیعت با امکانات لازم برای مهار آتش در مناطق ییلاقی ماسال کفت: وزش باد در روز گذشته مجدداً حجم آتش را شعله‌ور کرد‌ اما تلاش‌ها برای خاموش‌کردن آتش ادامه دارد.

مرادی با بیان اینکه منشأ این حجم از آتش‌سوزی و میزان خسارت‌های آن در جنگل‌های ماسال در حال بررسی است خاطرنشان کرد: از تمام امکانات موجود برای خاموش‌کردن آتش در اراضی ملی استفاده می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای استمداد سازمان مدیریت بحران نیز در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت تصریح کرد: برای خاموش کردن حجم آتش از سازمان مدیریت بحران کشور در کنار دریافت امکانات، دو دستگاه بالگرد اطفای حریق نیز درخواست شد که در حال انجام است.

آتش‌سوزی در ۳ روز گذشته حدود ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان ماسال را درگیر کرده و با توجه به اینکه آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد، نیروی امدادی و خدمات‌رسان همچنان در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + شش =