آغاز شناسایی افراد مبتلا به کرونا با کارت ملی در گیلان؛ «مراسم عروسی» در شرایط فعلی «قتلگاه» است

0 34

جانشین ستاد مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه از امروز همراه داشتن کارت ملی برای حضور در ادارات جهت شناسایی مبتلایان به کرونا الزامی است گفت: در شرایط کنونی، عروسی‌ها قتلگاه است.
عصر کاسپین/ محمود قاسم‌نژاد درباره شرایط کاری بانک‌های استان گیلان تا پایان این هفته اظهار داشت: بانک‌ها باید در شهرهایی که فقط یک شعبه دارند با ۱۰۰ درصد پرسنل و بانک‌‌های دارای چند شعبه با ۵۰ درصد پرسنل باز باشند به طوریکه نصف شعب تعطیل و در شعب باز ۱۰۰ درصد پرسنل حضور به عمل آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گیلان عنوان کرد: شاغلان قسمت‌های اداری بانک‌ها مانند ادارات کل بانک و ادارات امور شعب به‌ عنوان شاغلان اداری محسوب شده و در شهرهای قرمز باید یک سوم این افراد در ادارات مذکور حضور داشته باشند.

قاسم‌نژاد درباره کارکنان سایر ادارات استان گیلان افزود: تا پایان این هفته در شهرهای زرد و نارنجی استان، ادارت براساس دستورالعمل قبلی با یک ‌سوم و دو سوم پرسنل خدمات ارائه می‌دهند و در شهرهای قرمز با یک سوم کارکنان فعالیت می‌کنند؛ در ادارات غیرضروری باید کمترین تعداد همکاران در اداره حضور داشته باشند و ما تعطیلی مطلق نداریم.
وی از لزوم ارائه کارت ملی در ادارات از تاریخ ۱۱ آذر خبر داد و گفت: ارائه کارت ملی یا کارت معتبری که کد ملی فرد در آن درج شده باشد مانند گواهینامه برای دریافت خدمات از سازمان‌ها، ادارات، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های قضایی الزامی است؛ در این طرح افرادی که مبتلا به کرونا هستند با ارائه کارت ملی شناسایی می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان ابراز داشت: در طول اجرای طرح محدودیت‌ها اصناف همکاری خوبی داشتند همچنین نظارت بر این موضوع در سطح شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، ادارات صمت و دانشگاه علوم پزشکی خوب بوده است؛ امیدواریم در سایه این همکاری و تعامل آمار مبتلایان استان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دنیا با اپیدمی کرونا مواجه است تنها راه خودمراقبتی، رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم تجمع در مراسمات است گفت: از مردم تقاضا داریم تا زمانی که برای این بیماری درمان قطعی پیدا نشده خودمراقبتی‌های لازم را انجام دهند؛ در این شرایط عروسی‌ها به‌دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها و شیوع بیشتر بیماری کرونا قتلگاه انسان‌ها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =