تولید روغن خوراکی از هفته آینده در استان گیلان افزایش می‌یابد

0 20

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: سهمیه‌های اختصاص یافته به بخش تولید روغن استان گیلان افزایش یافت که منجر به تولید بیشتر روغن از هفته آینده می‌شود.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس گزارش‌ها از بازار مرغ، توزیع میزان مرغ به بیش از ۲۰۰ تن در روز رسید و از ۷۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد گیلان تاکنون ۵۸۴ تن توزیع شد و بقیه نیز جهت حفظ تعادل بهتدریج در ماه آینده به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ‌کشور از آبان‌ماه امسال تا خردادماه سال ۱۴۰۰ مقدار هزار و ۲۶۷ تن شکر برای بخش خانوار استان بهصورت ماهانه در نظر گرفته شده است.

دلق‌پوش ابراز داشت: طی چند روز گذشته ۳ هزار و ۱۴۸ تن سهمیه جدید روغن بخش صنعت به شرکت‌های تولید روغن استان گیلان تخصیص داده شد که این سهمیه در دسترس شرکت‌های تولیدی روغن استان از طریق انجمن صنفی روغن نباتی کشور در اولویت قرار خواهد گرفت.دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گیلان اعلام کرد: سهمیه راهبردی به میزان ۹۶۴ تن روغن مصرفی خانوار، علاوه بر ۶۴۰ تن قبلی اختصاص یافت و برای شرکت‌های متخلفی که سهمیه محرم و صفر استان گیلان را تحویل ندادند پرونده تخلف خارج از شبکه صادر و برخورد قانونی انجام شد.

وی تصریح کرد: با وجود اعلام به شرکت‌های پخش روغن، این شرکت‌ها موظف به اعلام بار به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت برای پخش روغن به صورت روزانه هستند وگرنه بدون هیچگونه گذشتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید مانند سال‌های گذشته برای تامین میوه شب عید مثل پرتقال و سیب و همچنین معرفی مباشر جهت خرید اقدام کند.

در این جلسه گزارش وضعیت بازار و اقدامات انجام شده جهت تامین کالاهای مورد نیاز مردم مانند توزیع مرغ و گوشت و سایر کالاهای اساسی و فرآورده‌های دامی، آخرین وضعیت گندم و کیفیت آرد و همچنین بررسی پرونده‌های تخلف از طرف اتاق اصناف و سازمان صمت و تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − دو =