رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان : برخورد جدی با خودروهای پلاک مخدوش

0 35

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از برخورد جدی پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در سطح استان خبر داد.

عصرکاسپین / سرهنگ امیر طالبی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از رانندگانی که محدودیت‌ها تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و همکاری بسیار خوبی با مجموعه پلیس راهور دارند، اظهار کرد: تعداد معدودی از رانندگان خودروها برای فرار از جریمه نقض محدودیت‌ها اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می‌کنند که این اقدام در قوانین کشور عمل مجرمانه و مستوجب مجازات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پلیس با هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه به شدت برخورد می‌کند، افزود: اگر راننده‌ای با مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک سعی در دور زدن قوانین داشته باشد پلیس ضمن توقیف خودرو راننده متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به صدور مجوز تردد توسط فرمانداری‌ها، بیان کرد: افرادی که نیاز به تردد در معابر در ایام محدودیت دارند به راحتی می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه و مجوز دریافت کنند اما اگر بدون مجوز تردد کنند برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا جریمه برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

سرهنگ طالبی تصریح کرد: افرادی که اقدام به دستکاری، مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه کنند توسط مقام قضایی بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =