سامانه‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی راه‌اندازی می‌شود

0 14

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از اجرای طرح «ابرار» برای آسفالت مسیرهای اولویت‌دار در ۱۵۴ روستای گیلان خبر داد و گفت: سامانه‌های جدید ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای استان راه‌اندازی می‌شود.

عصر کاسپین/ فریبرز مرادی ظهر امروز در نشست خبری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان به‌مناسبت روز حمل‌ و نقل اظهار داشت: استان گیلان به‌دلیل مسافرپذیری و برخورداری از پتانسیل بندرانزلی که جزو بنادر واردکننده کالاهای اساسی است یکی از استان‌های اولویت‌دار در حوزه حمل و نقل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در این استان گفت: این استان دارای ۱۵۹ شرکت حمل و نقل کالا، ۴ شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر، ۱۵۱ شرکت حمل و نقل مسافر و ۱۲۰ نمایندگی حمل و نقل بین‌المللی کالا است.

مرادی تعداد پایانه‌های بار و مسافر و همچنین وضعیت تشکل‌های صنفی کالا و مسافر را در این استان مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۰ پایانه مسافر، ۳ پایانه حمل بار و همچنین ۷ هزار و ۹۷۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در گیلان مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ هزار و ۵۵۴‌ راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۸ هزار و ۸۲۵ راننده در بخش کالا و ۳ هزار و ۷۲۹ راننده در بخش مسافر فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از جابه‌جایی حدود ۷ میلیون و ۷۳ هزار و ۲۴۴ تُن کالا توسط بیش از ۴۷۷ هزار و ۷۹۰ دستگاه در طول هشت ماهه نخست امسال در گیلان خبر داد و بیان داشت: در این مدت حدود ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر توسط ۴۰۴ هزار و ۷۳ دستگاه وسیله نقلیه در گیلان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۳۵ درصدی جابه‌جایی مسافر بودیم.

مرادی با بیان اینکه در طول هشت ماهه نخست امسال، مرز آستارا با ۱۰۱ هزار و ۲۲۷ تُن کالای وارده، ۳۱ درصد افزایش واردات داشته است تصریح کرد: مرز آستارا در طول این مدت با ۴۸۹ هزار و ۶۲۷ تُن کالای صادر شده به رشد ۲۸ درصدی در بخش صادرات رسید همچنین در طول این مدت حدود ۷۹ هزار و ۲۵۵ تُن کالا از استان ترانزیت شد.

وی از بهره‌برداری ۱۷ مجتمع خدماتی و رفاهی در گیلان به‌منظور ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و از احداث ۹ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر خبر داد و بیان داشت: طرح ارتقاء ایمنی تردد دانش‌آموزان مدارس واقع در حاشیه راه‌های برون‌شهری به تعداد ۱۰۰ مدرسه در حال اجرا است و در راستای اجرای این طرح حدود ۳ هزار و ۷۵۰ کیف مدرسه و ۶ هزار دفتر مزین به پیامک‌های ایمنی تهیه و توزیع شد.

مرادی از اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران در ۱۲۰ روستا و اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد ادوات کشاورزی به تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه در گیلان خبر داد و افزود: طرح آشکارسازی وسیله نقلیه باری در راه‌های استان و همچنین طرح ارتقاء ایمنی سرنشین وسیله نقلیه شامل آموزش رانندگی تدافعی به هزار راننده ناوگان عمومی نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در طول ۸ ماهه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در طول این مدت برای ۱۸ هزار و ۵۱۹ خودروی سنگین، برگه معاینه فنی صادر شد.

مرادی از تجهیز محورهای استان به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جهت ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده‌ها خبر داد و اظهار داشت: ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در کلیه محورهای اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب شده و قرار است ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور نیز در محورهای استان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به آمار تردد مسافران در طول ۸ ماه نخست امسال گفت: در این مدت، بیش از ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار خودرو وارد گیلان و بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو نیز از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار ورود به استان کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به ۱۳ هزار و ۳۰۸ کیلومتر راه اصلی و روستایی در استان گفت: در حال حاضر ۵۴۵ راهدار به همراه ۳۵۱ انواع ماشین‌آلات راهداری با ۶۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی مشغول فعالیت هستند و ۱۰ هزار تُن شن و نمک نیز برای مقابله با بحران‌های احتمالی خریداری و دِپو شده است.

مرادی از انجام عملیات‌های مقاوم‌سازی پُل‌ها، اجرای دیوارهای حائل، ساماندهی رودخانه، زهکشی و انجام مطالعات در زمینه پل‌ها و بازسازی پل‌ها و همچنین روکش راه خبر داد و عنوان داشت: در روکش راه‌ها از روش حفاظتی جدید که سرعت اجرای آن‌ نیز کوتاه بوده و ارزان‌تر از سایر روش‌ها از جمله آسفالت گرم است استفاده می‌کنیم.

وی‌ از اجرای طرح “ابرار” برای راه‌های اولویت‌دار روستایی گیلان‌ خبر داد و افزود: این طرح در ۲ مرحله ابلاغ شده که در مرحله نخست، ۱۷۹ کیلومتر و در مرحله دوم به میزان ۱۶۰.۹ کیلومتر در گیلان اجرا می‌شود و در ۱۵۴ روستا اجرا می‌شود و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − نوزده =