فرماندار سیاهکل گفت ؛ باید با هرگونه احداث بناء بدون مجوز از مراجع صدور پروانه ، طبق قانون برخورد شود

0 26

با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، جلسه ستاد ساماندهی ، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان سیاهکل با حضور اعضای این ستاد و به ریاست محمود صوفی فرماندار شهرستان در سالن شهید آوینی فرمانداری برگزار شد.

عصر کاسپین/ فرماندار سیاهکل در این جلسه به اهمیت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تاثیر آن در کاهش آسیب به اراضی کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و متذکر شد : با اجرای گشت های مشترک و رصد روزانه ساخت و ساز در سطح شهرستان باید با هرگونه احداث بناء بدون مجوز از مراجع صدور پروانه ، طبق قانون برخورد شود .

وی در ادامه با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای انتقال به نسل های آینده ، اظهار داشت : تداوم گشت مشترک بازرسی توسط مراجع قانونی و ادارات عضو ستاد ، رصد روزانه احداث بنا توسط مراجع صدور پروانه با استفاده از پتانسیل مردم شریف در شهرها و روستاها ، از راهکارهای اساسی در پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز خواهد بود و لازم است که ادارات عضو ستاد ضمن اجرای دقیق مصوبات و نظارت بر رعایت قوانین در زمان احداث بنا ، به صورت موثر با متخلفان احتمالی و آسیب زنندگان به اراضی کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست ، طبق قانون برخورد نمایند.

فرماندار سیاهکل در ادامه افزود : هدف از برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ، حمایت از کشاورزی و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست است و اصلی ترین روش برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری از احداث بناهایی است که مطابق با نقشه های مورد تایید نظام مهندسی و طبق قانون ساخته نمی شوند که این امر مستلزم اقدام به موقع مراجع صدور پروانه می باشد .

قابل ذکر است در این جلسه بنا بر گزارش محسن احمدی بخشدار بخش مرکزی در نه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۳۳۷ برای متقاضیان ، پرونده تشکیل شده است که از این تعداد تاکنون ۴۸۰ پروانه صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ده درصد افزایش یافته است.

همچنین بنا بر گزارش ایمان محمدپور نیک بین شهردار سیاهکل از ابتدا سال جاری تا ۳۰ آذر ۱۳۹۹ تعداد ۱۵۲ فقره پروانه در قالب ۳۸۰ واحد مسکونی با متراژ ۵۴۳۲۸ مترمربع برای متقاضیان، صادر شده است .

شایان توجه است که بنا بر اعلام سید اسماعیل سادات دیلمی شهردار دیلمان در نه ماهه نخست سال جاری تعداد ۵۹ پروانه در شهرداری دیلمان صادر شده است.
قابل ذکر است در سال جاری تعداد ۱۳۸۷ فقره استعلام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیاهکل پاسخ داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =