مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از خدمات انجام شده و در دست اقدام برای سالمندان در استان گیلان خبرداد

0 36

علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از خدمات انجام شده و در دست اقدام برای سالمندان در جلسه شورای سالمندان که باحضور زارع استاندار گیلان و دیگر مدیران استانی در استانداری برگزار شد خبرداد.

عصر کاسپین/ علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از خدمات انجام شده و در دست اقدام برای سالمندان در جلسه شورای سالمندان که باحضور زارع استاندار گیلان و دیگر مدیران استانی در استانداری برگزار شد خبرداد.

علیزاده در این جلسه با اشاره به برگزاری چهار کمیته تخصصی امور رفاهی و حقوقی وکمیته تخصصی فرهنگی وپژوهشی ، به ارایه گزارش از مصوبات اجرا شده و در دست اقدام این جلسات پرداخت.

وی در حوزه فرهنگی و پژوهشی از دریافت دو پروپوزال پژوهشی و کاربردی درزمینه موضوعات سالمندی از ادارات کل ورزش وجوانان و بهزیستی استان جهت بررسی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این دو طرح خبر داد.

علیزاده در حوزه ورزشی نیز برگزاری ورزش های همگانی برای سالمندان به صورت هفته ای یکبار با مشارکت اداره کل ورزش وجوانان را در فضای مناسب از دیگر مصوبات در دست اقدام اعلام کرد و افزود: بنا به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت سالمندان اجرای این برنامه تا زمان موافقت ستاد مقابله با کرونا به تعویق افتاد.

مدیرکل در ادامه به مسابقه شطرنج بازنشستگان که به میزبانی هیئت ورزش کارگری استان گیلان در هفته ملی سالمندان در سالجاری و درفضای مجازی با حضور کارگران از ده استان برگزار شد اشاره کرد.

علیزاده همچنین از برگزاری وبینارآموزشی به منظور دانش افزایی برای مربیان ورزشی ویژه سالمندان خبر داد و افزود : مقدمات و اطلاع رسانی از برگزاری این دوره آموزشی توسط اداره کل ورزش وجوانان گیلان انجام شد که در آینده نزدیک برگزار می شود.

مدیرکل از دیگر اقدامات انجام شده با مشارکت سازمان صمت استان به منظور کمک به مراکز نگهداری سالمندان از تهیه و تحویل اقلام یارانه ای نظیر برنج، شکر ،گوشت و مرغ به ۷ مرکز در استان تا کنون خبر داد.

علیزاده در ادامه اطلاع رسانی درزمینه رعایت حقوق شهروندی و تکریم منزلت سالمندان و رسیدگی به مشکلات وپاسخگویی به سوالات آنان به صورت تبلیغات محیطی در طبقات اول ادارات ،تشکیل گروه واتساپی برای همکاری واطلاع رسانی بیشترنمایندگان دستگاه های عضوکمیته ها، راه اندازی پیچ آموزشی در اینستاگرام توسط دانشگاه علوم پزشکی باعنوان سلامت ماندگار درحوزه سلامت سالمندان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سالمندی نام برد.

وی در همین راستا با اشاره به فرهنگ سازی در رفتار با سالمندان گفت : بمنظور ارتقای سطح نشاط اجتماعی وسلامت سالمندان دو برنامه گفتگو محور و یک برنامه کمپین تمرین ورزشی تولید و از صدا و سیمای مرکز استان گیلان پخش شد و برنامه دیگری نیز تحت عنوان مصاحبه با کارآفرینان سالمند در حال پیگیری برای تهیه و پخش است.

علیزاده در پایان از تدارک برگزاری جشن در مناسبت های مختلف و اردوهای تفریحی برای سالمندان خبر داد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سالجاری امکان اجرایی شدن این برنامه ها نیز تا کنون میسر نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − 1 =