پروژه راه‌آهن رشت-انزلی با کمبود خاک مناسب روبه‌رو است

0 31

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گیلان گفت: در ساخت راه‌آهن رشت-انزلی با کمبود روبه‌رو هستیم.

عصر کاسپین/ محمد پردل‌نژاد اظهار داشت: برای احداث راه‌آهن رشت-انزلی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاک مورد نیاز است و به‌دلیل ساختار جلگه‌ای و آبرفتی منطقه با کمبود خاک مناسب برای احداث راه‌آهن و بزرگراه روبه‌رو هستیم و تاکنون توانسته‌ایم ۶ منبع مورد نیاز را تأمین کنیم.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گیلان افزود: این منابع عبارتند از ماسه بادی حاصل از لایه‌روبی بندرانزلی که برای تثبیت زمین‌هایی که شالیزار و یا باتلاق هستند کمک بزرگی محسوب می‌شود، دومین منبع که حجم قابل توجهی دارد مصالح حاصل از حفاری سد شفارود و جاده جایگزین سد بوده که در منطقه پونل قرار دارد.

پردل‌نژاد تصریح کرد: مصالح ریزدانه خاک مذکور باعث می‌شود که در فصل زمستان دچار مشکل شویم و باید متناسب با شرایط در روزهای مناسب از آن استفاده شود، منبع دیگر مصالح حاصل از لایروبی مخزن سد منجیل رودبار است که توسط حمل ترکیبی(حمل با کامیون و حمل ریلی) به محل مصرف منتقل می‌شود این کار از ابتدای سال برای نخستین بار در استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: مورد بعدی استفاده از مصالح حاصل از سد سنگر است که می‌توانیم در لایه‌های بالای خاک‌ریزی که مصالح مناسب‌تری نیاز دارد از آن استفاده کنیم؛ منبع دیگر مصالح حاصل از راه‌آهن قزوین-رشت بوده که از حفاری تونل‌های احداث شده استخراج شده است و ششمین منبع مصالح مازاد حاصل از حفاری آزادراه منجیل است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گیلان اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی فشرده‌ای که برای این پروژه در نظر گرفته شده بنا است که این طرح در خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد و ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به محل تحویل پروژه در موعد مقرر به کار می‌گیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =