گیلان نیاز روزانه ۳۰ تن روغن سرخ‌کردنی خود را از استان‌های دیگر تامین می‌کند

0 46

استاندار گیلان گفت: استان گیلان نیاز روزانه ۳۰ تن روغن سرخ‌کردنی خود را از خارج از استان تامین می‌کند.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع صبح امروز در نشستی با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات در تخصیص ارز و تأمین مواد خام روغنی، تولید و تامین روغن مصرفی بخش‌های مختلف جامعه اعم از صنف، صنعت و خانوار دچار اختلال شده است.

استاندار گیلان افزود: استان گیلان به‌عنوان قطب تولید کیک و کلوچه و انواع شیرینی‌‌های سنتی و محلی توسط خانوارها و بنگاه‌های کوچک، از مصرف‌کنندگان عمده روغن محسوب می‌شود که علاوه بر بازار داخلی، سهم به‌سزایی در تجارت خارجی دارد و در این راستا تامین ۳۰ تن روغن سرخ‌کردنی به صورت روزانه برای مصرف خانوارها از کارخانجات خارج از استان ضروری است.

زارع بیان کرد: تأمین مواد اولیه چوبی مورد نیاز واحدهای صنعت سلولزی استان گیلان به‌ویژه تولیدکنندگان اوراق فشرده چوبی و صنعت پالت‌سازی نیز ضروری است و برای حمایت از این صنعت در استان گیلان که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته، راهکار کوتاه‌‌مدت تسهیل فرآیند واردات چوب با پوست پیشنهاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان با حضور دبیر کارگروه ملی و بررسی شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی و تهیه مصوباتی در این حوزه، باید برای حاصل شدن نتیجه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد شرکت‌های ذکر شده در وزارتخانه برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰ واحد صنعتی در استان گیلان جز دارایی‌های شبکه بانکی بوده و با وجود اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در استان گیلان، بیشتر آن‌ها به نتیجه مناسبی نرسیده است.

زارع افزود: کمبود اراضی مستعد سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرک‌های صنعتی و نبودن زیرساخت‌های مناسب در برخی نواحی و شهرک‌های صنعتی استان گیلان در زمینه تأمین برق، آب، تصفیه خانه و غیره باعث آسیب به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سمت متقاضیان است.

استاندار گیلان گفت: حوزه صنایع غذایی استان گیلان به‌ویژه در زمینه کیک و کلوچه، قطب تولید است و به دلیل کمبود کارخانه تولید شکر در استان گیلان هرآنچه که نیاز است از استان‌های دیگر تأمین می‌شود که متأسفانه در ۲ سال اخیر سهمیه اختصاص یافته به استان گیلان کمتر از نیاز واقعی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اعلام کرد: اصلاح ساختار سازمان صمت استان گیلان و تفکیک معاونت حوزه معادن از صنعت مانند ۲۶ استان کشور را خواستاریم و افزایش نیروی کارآمد و متخصص در این حوزه و انجام مطالعات مربوط به پهنه‌های اکتشافی استان گیلان بسیار لازم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 10 =