۱۹۰۰ نیروی پلیس در طرح زمستانه گیلان مشارکت می‌کنند

0 23

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: هزار و ۹۹۰ نیروی پلیس در طول ۳ ماه اجرای طرح زمستانه گیلان در این طرح مشارکت می‌کنند.

عصر کاسپین/ سرهنگ جاور صفاری شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح زمستانه پلیس از ۲۰ آذرماه در استان گیلان آغاز شد و هدف از اجرای طرح تسهیل در عبور و مرور، کنترل ایمنی وسایل نقلیه در معابر برون‌شهری و حتی معابر درون‌شهری و مدیریت درست در شرایط احتمالی ترافیکی نسبت به شرایط جوی در استان گیلان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: در این طرح مشارکت دستگاه‌های دیگر استان را نیز داریم و طرح مذکور به مدت ۳ ماه در محورهای کوهستانی و بحرانی استان همانند سراسر کشور ادامه دارد هزار و ۹۹۰ نیروی پلیس در این مدت در اجرای طرح مشارکت می‌کنند به طور روزانه ۴۸ تیم و تقریباً ۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس راه استان در اجرای طرح زمستانه امسال حضور دارند.

صفاری افزود: اداره کل راهداری استان با ۲۸۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۳۱ پایگاه ثابت و سیار، هلال احمر با ۱۰۵ نیرو، ۴۵ خودرو سبک و نیمه‌سنگین، ۲۸ پایگاه و یک فروند بالگرد، مرکز فوریت‌های پزشکی استان نیز با ۹۳ دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین در این طرح مشارکت دارند همچنین امداد خودرو نیز یکی دیگر از دستگاه‌های حاضر در این طرح است.
وی گفت: طرح زمستانه سال ۹۸ همزمان با کل کشور از ۲۲ آذر در معابر برون‌شهری اجرا شد و در طرح زمستانی سال گذشته هزار و ۲۹۳ نفر مصدوم در ۳ ماه اجرای طرح داشتیم و از طرفی ۷۵ نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست دادند؛ سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در تعداد وقوع تصادفات ۲۱ درصد، تعداد مصدومان ۲۰ درصد و در تعداد متوفیان نیز ۳۳ درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان افزود: ۲۱ درصد تصادفات در طرح زمستانه سال گذشته ناشی از سرعت غیرمطمئنه و ۱۹ درصد فوت در اثر واژگونی بود؛ هم‌وطنان باید متناسب با تغییرات شرایط جوی(بارش برف یا باران) سرعت مطمئنه را رعایت کنند از طرف محورهای رشت به فومن، فومن به سراوان و سیاهکل به لاهیجان دارای بیشترین جانباخته در طرح زمستانی سال گذشته بودند.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در این حوزه گفت: از خردادماه امسال با مدیریت مدیرکل بحران استان برنامه‌ریزی برای طرح زمستانه امسال کلید خورد و برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشیم یکی از موضوعاتی که به‌دنبالش هستیم آسیب‌شناسی بحران برف سال گذشته است.

صفاری افزود: در این حوزه اولین نشست مشترک با اداره راهداری استان برگزار شد و بحران برف سال گذشته را در موضوعات مختلف آسیب‌شناسی کردیم؛ دومین جلسه طرح زمستانی با ریاست استاندار بوده و یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد این بود که برنامه‌ریزی‌ها به درستی انجام شده و حوادث سال گذشته تکرار نشود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در آسیب‌شناسی بحران برف سال گذشته کانون‌های بحران را شناسایی کرده و در چند نقطه از محورهای ارتباطی تکرار این حوادث را داشتیم گفت: یکی از موضوعات نشست‌های برگزار شده تقویت راهدارخانه‌های سیار در کانون‌های بحران بود به این منظور ۶ راهدارخانه سیار را در نقاط بحرانی استان مستقر کردیم.

صفاری عنوان داشت: در این راستا نشست مشترک با استان‌های مجاور برگزار کردیم و در این نشست مشترک با روسای پلیس راهور و مدیران راهدارخانه استان‌های قزوین و اردبیل چند هدف را دنبال کردیم که از جمله آن می‌توان به تعامل برای اعمال محدودیت‌های تردد که در طرح زمستانه بسیار با اهمیت است اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + چهارده =