۵۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

0 18

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون ۵۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که حال ۲۰ درصد آن‌ها وخیم است.
عصر کاسپین/ مسعود نوروزی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویروس‌هایی مانند کرونا که باعث عفونت دستگاه تنفسی می‌شوند سرما دوست بوده و در هوای سرد فعالیت، سرایت و بیماری زایی بیشتری دارند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با توجه به آمارهای هواشناسی مبنی بر اینکه در روزهای آینده کاهش دما و بارش‌های بیشتری در پیش داریم اگر مردم مراقبت‌های لازم و کافی را از خود نداشته باشند شانس ابتلای آن‌ها به عفونت‌های حاد تنفسی به‌ویژه بیماری کرونا افزایش می‌یابد.

نوروزی عنوان داشت: توصیه ما به همه شهروندان این است که در منزل بمانند و حدالامکان از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند به‌ویژه در روزهای سردی که بارش برف داریم مراقبت بیشتری از خود داشته باشند و در این ایام به جز در موارد اضطراری در سطح شهر حضور نیابند.
وی تصریح کرد: در کنار همه موارد مذکور از شهروندان می‌خواهیم که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن، شستن مکرر دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار داشته باشند؛ همچنین در ایام سرد سال استفاده از مواد غذایی ویتامین‌دار، سبزیجات و میوه‌جات و تقویت خود را فراموش نکنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ۵۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کل استان بستری هستند که ۱۰۳ بیمار در ۳ دی‌ماه به این آمار اضافه شدند و متاسفانه ۲۰ درصد این بیماران نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 8 =