احیای ۴۲۰ بنگاه اقتصادی در گیلان؛ مهم‌ترین هدف دشمنان ناامید کردن مردم است

0 53

استاندار گیلان از احیای ۴۲۰ بنگاه اقتصادی در گیلان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف دشمنان ناامید کردن مردم است.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: مردم آگاه گیلان همواره در تاریخ ایران‌زمین نقش‌آفرین بودند و این استان دیار روحانیون مبارزی همچون شهید میرزاکوچک جنگلی و سیدیونس رودباری است که جزو نخستین شهدای نهضت اسلامی‌ محسوب می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان بیش از ۶۳ شهید انقلاب‌ و ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است ابراز داشت: علماء بسیاری از جمله آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، دکتر معین و پروفسور رضا و بزرگان گرانقدر دیگری از این استان در عرصه‌های علمی و دینی برای ایران و گیلان افتخار آفریدند.

زارع همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان را در این استان حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: با بهره‌گیری از این وحدت و همدلی، تعداد قابل توجهی از پروژه‌‌های عمرانی تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفت و در تلاشیم که سایر پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استان را به افتتاح برسانیم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های مذکور با تلاش بخش خصوصی و همه دست‌اندرکاران به‌دست آمد خاطرنشان کرد: دستاوردها و خدمات همه ساله در مناسبت‌های مختلف به مردم ارائه می‌شود و امسال ۸۹۵ پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به همکاری و همدلی ایجاد شده بین آحاد جامعه که در حفظ، ایجاد آرامش اجتماعی در استان موثر بوده است تصریح کرد: اگرچه مهم‌ترین هدف دشمنان ناامید کردن مردم است اما امیدآفرینی در بین شهروندان همچنان مورد توجه است که دستاوردهایی همچون کاهش سرقت‌های مسلحانه و کاهش نزاع دسته جمعی را در استان شاهد بودیم.

استاندار گیلان به ضرورت احیای واحدهای تولیدی و بازگشت کارخانجات تعطیل به چرخه تولید تاکید کرد و ابراز داشت: در این راستا جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان برگزار شد و در سال‌های اخیر حدود ۴۲۰ بنگاه اقتصادی احیاء شدند البته تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های حقوقی از مطالبات استان است و واحدهای تحت تملک بانک‌ها نیز از ۱۱۷ واحد به ۹۱ واحد کاهش یافت.

زارع با بیان اینکه پرداخت ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان گامی موثر در راستای حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بود تصریح کرد: تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی از بیش از ۷ هزار واحد در سال ۹۲ اکنون به ۲۱ هزار واحد رسیدند و هزار و ۵۰ واحد موجود نیز ارتقاء ظرفیت داشتند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان وجود موهبت‌های الهی و ظرفیت‌های بسیار این استان در بخش کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این استان با تولید محصولاتی همچون برنج، چای، فندق و‌ مرکبات دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی است که ما را ملزم به توسعه صنایع تبدیلی و بستر ورود به بازارهای جهانی را فراهم‌ می‌کند.

وی تشکیل میز اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اولویت رشت را یکی دیگر از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گیلان دانست و بیان کرد: تکمیل‌کننده بخشی از کریدور شمال جنوب، افتتاح ۴ پست اسکله بتنی، توسعه نخستین بندر بخش خصوصی در آستارا و دیگر پروژه‌ها از جمله اتفاقات مهم در توسعه زیرساخت‌های استان بوده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: صادرات غیرنفتی استان با وجود شیوع ویروس کرونا هم بدون وقفه انجام شد و امسال صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری در گیلان هدف‌گذاری شد که تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه در گیلان با مشارکت بالای گروه‌های جهادی و بسیجی عنوان کرد: اجرای طرح توسعه زراعت چوب نیز در این استان در دستور کار قرار گرفت و از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲ هزار هکتار برای انجام این طرح واگذار شد.

رئیس مجمع نماینگان گیلان نیز در این جلسه تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری را مهم‌ترین دغدغه مجمع نماینگان گیلان برشمرد و اظهار داشت: یکی دیگر از معضلات گیلان بروکراسی‌های موجود در صدور سند مالکیت بوده و این امر سبب می‌شود مردم از انجام این کار صرف نظر کرده و به صدور سند مالکیت عادی روی بیاورند.

رسول فرخی میکال خطاب به رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مردم ایران به‌ویژه گیلانیان به ریاست دستگاه قضایی امیدوار هستند زیرا شما نشان دادید که با فساد در هر سطحی برخورد می‌شود و این امر سبب ایجاد قوت قلب بین مردم گیلان شده است.

وی ظرفیت‌های گردشگرپذیری گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دهه‌ای، مصوبه‌ای تصویب شده بود مبنی بر اینکه گیلان نیاز به صنعت ندارد و از این طریق اکثر کارخانه‌های استان نابود و بعد از لغو این مصوبه شهرک‌های صنعتی در گیلان تشکیل و به‌دلیل مشکلات بانکی به خرابه ماشین‌آلات تبدیل و بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز این استان را ترک کردند.

فرخی با بیان اینکه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به دغدغه مردم و مجمع نمایندگان استان تبدیل شده است تصریح کرد: در بسیاری از مواقع اراضی کشاورزی با پایین‌ترین قیمت به گردشگران فروخته می‌شود و این امر منجر به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =