استاندار مازندران عنوان کرد: تقویت کانتینر های حمل و کانتینر های یخچال دار در بندر امیرآباد

0 45

احمد حسین زادگان که روز گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بر ضرورت تقویت حمل و نقل دریایی مازندران تاکید کرد، امروز صبح در این راستا با رییس هیات مدیره هلدینگ ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در دفتر خود دیدار کرد. ‎

عصر کاسپیین/ استاندار مازندران روز گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور تفتی، مدیرعامل کشتیرانی خزر برگزار شد، بر ضرورت تقویت حمل و نقل دریایی مازندران تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تجهیزات حمل و نقل دریایی به خصوص کانتینری نیز متناسب با این زیرساخت ها در دریای خزر فراهم شود.

در راستای عملی کردن این نگاه و ضرورت، استاندار مازندران امروز در دفتر کار خود با دکتر مسیبی بهروز، رییس هیات مدیره هلدینگ ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تفتی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر دیدار کرد.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران یادآور شد: از جمله راه های رفع مشکلات جدی صادر کنندگان استان، مخصوصا در حوزه حمل انبوه محصولات کشاورزی و شیلاتی و در نتیجه؛ کاهش هزینه های حمل، استفاده از حمل و نقل دریایی است.

استاندار مازندران اظهار داشت: خوشبختانه با الحاق ایران به تعرفه ترجیحی اتحادیه اوراسیا، دولت زمینه را بویژه برای بنادر شمالی فراهم کرده است و هم در بندر امیر آباد که تنها بندر دارای خط ریلی شمال کشور است این فرصت فراهم شده است، که صادرکنندگان بتوانتد از حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: انتظار می رود؛ شرکت ملی کشتیرانی حضور فعالتر و موثر تری در حوزه حمل بار از طریق دریا در بندرامیر آباد داشته باشد.

او افزود: امیدواریم؛ با حضور موثر و بیشتر شرکت کشتیرانی در بندرامیرآباد، صادرات محصولات غیرنفتی بیشتر شود.

حسین زادگان، ادامه داد: با تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی از این طریق؛ کیفیت وحجم محصول افزایش و هزینه حمل و نقل کاهش می یابد.

استاندار با بیان این که در حال حاضر تعداد ۲۳ کشتی و ۱۰ کانتینر یخچال دار در بندر امیر آباد فعال هستند، گفت: محصولات فاسد شدنی نیز با استفاده از کانتینر های یخچال دار بیشتر حمل می شود .

در این نشست با حضور رییس سازمان کشتیرانی خزر و اعضای هیات مدیره مقرر شد که دفتر مرکزی این سازمان در استان مازندران مستقر و تعداد بیشتری کانتینر های حمل و کانتینر های یخچال دار در بندر امیرآباد مستقر شود.

همچنین برای تقویت روابط کاری نزدیکتر تجار مازندران با مجموعه ی کشتیرانی خزر و استفاده ی بهتر از ظرفیت های این شرکت هم در قالب یک کمیته کاری مذاکرات لازم صورت گرفت.

تفتی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی خزر نیز در این دیدار گفت: توسعه صادرات نیازمند زیرساخت است که استاندار مازندران حمایت خود را جهت ایجاد زیرساخت اعلام کردند.

وی خبر داد: درنظر داریم ترمینال کانتیتری، دپه ی محصولات خشک و سردخانه ای برای صادرات میوه و سایر محصولات در استان مازندران ایجاد کنیم.

تفتنی عنوان کرد: همچنین تقویت وتوسعه ترانزیت در راستای کریدور ترانزیتی جنوب به شمال در برنامه ی کاری ما است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =