استفاده از ماسک در گیلان به حداقل‌ها رسیده است/ وخامت حال نیمی از بیماران کرونایی بستری در ICU های گیلان

0 61

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم تمکین مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله ماسک انتقاد کرد و گفت: حال نیمی از بیماران مبتلابه کرونا وخیم هست و انتظار داریم مردم بیشتر رعایت کنند.

عصر کاسپین/ ارسلان سالاری امروز با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۵ بیماری مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸۴ بیمار کرونا در ICU بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: ۴۳ بیمار مبتلابه کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه حالشان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان باختن روزانه مبتلایان به کرونا در گیلان ابراز نگرانی کرد و افزود: متأسفانه خیزی از بیماری کرونا هم به‌صورت سرپایی و هم به‌صورت بستری در گیلان در حال شکل‌گیری است.

سالاری با بیان اینکه هفت شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند، گفت: دو شهرستان شفت و املش زد و مابقی شهرستان‌های استان نیز زرد هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای نارنجی در گیلان بیان کرد: این نشان می‌دهد مردم از حداقل پروتکل‌های بهداشتی نیز تمکین نمی‌کنند و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اصناف، بازار و سایر اماکن به حداقل‌ها رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در جهت کنترل بیماری کرونا افزود: کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلاً منحصراً در دست مردم است و تنها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن از بستری و نهایتاً جان باختن هم‌وطنانمان جلوگیری کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =