انتقاد اعضای شورای شهر رشت از بی توجهی به هتل فردوسی

0 79

اعضای شورای رشت برای پیگیری پرونده هتل فردوسی و ثبت مجدد آن در فهرست میراث ملی کشور خواستار ورود دادستان و رییس کل دادگستری گیلان شدند.

عصر کاسپین/ در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر که امروز (چهارشنبه، ۸ بهمن) برگزار شد، اعضا نسبت به خروج هتل فردوسی رشت از فهرست میراث ملی کشور انتقاد کردند.

« امیرحسین علوی» در نطق پیش از دستور این جلسه با بیان اینکه خروج هتل فردوسی از فهرست میراثی کشور موجب دغدغه فرهنگ دوستان و شهروندان شده اظهار کرد: برای شهر رشت، اندک تک بناهای تاریخی باقی مانده که هویت و تاریخ این شهر را نشان می دهند و هتل فردوسی یکی از مهمترین این بناهاست.

وی افزود: اگرچه شهرداری و شورا سعی کرده سرمایه گذاران را با تنظیم مشوق های گوناگون به حفظ و تغییر کاربری بناهای میراثی و تاریخی شهر ترغیب کند اما در این میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم باید به طور جدی تر در این حوزه پیگیری کنند.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا با اشاره به اهمیت بناهای میراثی مانند هتل فردسی رشت خواستار ورود دادستان و رییس کل دادگستری استان در پرونده هنل فردوسی شد تا در دیوان عدالت اداری مطرح شود.

علوی تصریح کرد: بافت تاریخی رشت از بین رفته و تنها تعداد بسیار کمی از بناهای تاریخی برایمان باقی مانده که با حفظ آن ها باید بتوانیم تاریخ و هویت رشت را به نسل های آینده بشناسانیم.

عضو دیگر شورا هم با اشاره به بنای دانشسرا و سایر بناهای میراثی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور خواستار رسیدگی اداره کل میراث فرهنگی به پرونده هتل فردوسی شد.

« بهراد ذاکری» با بیان اینکه اختیارات قانونی شورا در حفظ بناهای میراثی محدود است اظهار کرد: تعلق خاطر به بناهای تاریخی شهر در همه مانند شهروندان وجود دارد اما از لحاظ قانونی، شورا اختیاری برای ورود به چنین پرونده هایی ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: شورا ناظر به عملکرد و پیگیری شهرداری درباره بناهای تاریخی است و انتظار می رود اداره کل میراث فرهنگی، اقدامات لازم برای حفظ هتل فردوسی را انجام دهد.

با این سخنان، مقرر شد طی نامه ای، درخواست شورا از دادستان و رییس کل دادگستری استان برای ورود به پرونده ی هتل فردوسی تنظیم و ارسال شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =