انتقاد اعضای شورای شهر رشت از عملکرد شهردار؛ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری با محل تامین منابع همخوانی ندارد

0 92

عدم همخوانی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از محل تامین منابع و مصارف و جزئیات بودجه از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر رشت بود .

عصر کاسپین/ جزئیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت از محل تامین منابع و مصارف، هزینه‌های جاری و عمرانی آن و همچنین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر از جمله مباحث مطرح شده در صد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که ظهر امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به مناسبت ۲۹ بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اظهار داشت: موضوعات‌ مربوط به اشتغال، کارآفرینی و بیکاری جوانان از مشکلات جامعه است درحالی‌که با اعتماد به جوانان و بهره‌گیری از توانایی آنان می‌توان بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را حل کرد.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه نظام سلطه همواره به‌دنبال تحمیل جنگ سخت و جنگ نرم به کشورهای استقلال یافته است تصریخ کرد: کشورمان دوران جنگ تحمیلی و جنگ‌های داخلی و خارجی را پشت سرگذاشت و امروز نظام سلطه جنگ نرم را علیه این کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی مسئولان سرمایه‌داران را با سرمایه‌گذاران اشتباه می‌گیرند افزود: سرمایه‌داران دغدغه کارآفرینی ندارند اما سرمایه‌گذاران همواره تمایل به ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی دارند و در این مسیر حاضر به صرف سرمایه‌ خود هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده و از آنان استقبال شود خاطرنشان کرد: گیلان جزو استان‌هایی است که در جذب سرمایه‌گذاران عملکرد موفقی نداشته و متاسفانه برخی مدیران به‌جای استقبال از سرمایه‌گذاران آن‌ها را فراری می‌دهند.

رمضانپور نرگسی موضوع بودجه ۱۴۰۰ شهرداری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: باید درآمدزایی داشته باشیم و بر مبنای درآمد، هزینه‌ها پیش‌بینی شود لذا شورای پنجم در مباحث مربوط به بودجه ۱۴۰۰ شهرداری باید محکم بایستد تا بودجه‌ای دارای ساختار مناسب تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه‌ احمدی شهردار رشت با نقشه‌راه مشخص در صحن شورا حضور یافته بود و نگاه اعضای شورا نیز دلسوزانه‌ است تصریح کرد: تلاشمان بر انتخاب شهردار بومی بوده و ایشان را نیز انتخاب کردیم لذا باید به او کمک کنیم و با تعامل، کارها را به جلو ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شورای پنجم با وجود موانع مختلف اما کارهای زیرساختی بسیاری انجام داد که سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام محمدتقی(ع) و روز مهندس با اشاره به برنامه‌های شهردار فعلی رشت پیش از قرار گرفتن در این جایگاه اظهار داشت: باید دید چند درصد از این برنامه‌ها و اظهارات اجرایی شده است؟

اسماعیل حاجی‌پور خاطرنشان کرد: حاج محمدی و نصرتی مدتی شهردار رشت بودند و رفتند؛ همه به ما معترض بودند و می‌گفتند شهردار بومی بیاورید ما هم شهردار بومی انتخاب کردیم.

وی خطاب به احمدی‌ شهردار رشت گفت: به‌عنوان شهردار پاسخگوی مردم باشید؛ در اظهارات خود گفتید تعامل ایجاد می‌کنم اما نشانی از تعامل نمی‌بینیم البته رئیس شورای شهر رشت هم به‌عنوان مدیر پُرسابقه استان باید این موارد را به شهردار تکلیف کرده و متذکر شود.

حاجی‌پور بیان کرد: بنده اهل شلوغ‌کاری نیستم و سال‌های سال با شهردار همکار بودم اما توصیه می‌کنم که در رفتار خود تغییراتی ایجاد کند و با کسانی در شورا و شهرداری که افراد مختلف را می‌شناسند مشورت کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در جهت ارائه خدمت به مردم بایستی تعامل و رفاقت داشته باشیم و امیدوارم وفاق و دوستی ایجاد شود و بتوانیم مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم؛ با کسی دعوا نداریم اما نصیحت می‌کنیم و خواسته ما در جهت حل مسائل مردم است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن‌ تقدیر از شهردار و مجموعه شهرداری به‌جهت برخورد با تخلفات ساختمانی اظهار داشت: نظارت‌ها در این حوزه بایستی تقویت شود و شاهد ساماندهی ساخت و سازهایی که در املاک فاقد سند انجام شده باشیم.

امیرحسین علوی با اشاره به وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی شهر رشت و زیرساخت‌های ترافیکی شهر خاطرنشان کرد: بازگشایی محور امام علی(ع) یکی از پروژه‌هایی است که کمیسیون عمران و اعضای شورا پیگیر این پروژه هستند و می‌بایست گره ترافیکی موجود در این‌ محور حل شود.

وی به وضعیت پروژه “ژ پنج” اشاره و بیان کرد: پیگیری‌های لازم پیرامون این پروژه درحال انجام است و معاونت عمرانی استاندار هم پای کار آمد اما مابقی اتفاقات این پروژه باید توسط شهردار مورد پیگیری قرار گیرد؛ این پروژه در برطرف کردن معضلات ترافیکی شهر موثر خواهد بود و برای تکمیل آن به کمک استانداری و دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم.

وی راجع‌ به‌ بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت گفت: نخستین بار در سال ۹۷، بودجه شهرداری جهت اطلاع مردم انتشار یافت و امروز هم مردم حق دارند از جزئیات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت اطلاع‌ داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به رقم پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری‌ که حدود هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است گفت: این رقم در مقایسه‌ با بودجه سال ۹۹، ۳۷ درصد رشد داشته و هزینه جاری شهرداری نیز ۵۹۰ میلیارد تومان در کنار عددی که مربوط به هزینه‌های رفت و روب و دستمزد پاکبانان است در نظر گرفته شده است.

علوی با بیان‌ اینکه رقم پیش‌بینی شده برای هزینه‌های جاری شهرداری در مجموع به ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید که یک عدد بی‌سابقه است خاطرنشان کرد: در این حوزه شاهد رشد ۵۸ درصدی هستیم.

وی افزود: در حوزه فروش اموال و دارایی و خلاف ساختمانی نیز به‌ترتیب هرکدام حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و برای تملک بازگشایی مسیر حدود ۳۰ میلیارد تومان و برای لکه‌گیری آسفالت مناطق، ۹ میلیارد تومان برای خرید قیر در نظر گرفته شده است.

وی از عدم همخوانی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری از محل تامین منابع و مصارف سخن گفت و بیان داشت: به‌نظر بنده سیستم شهرداری در توجیه شهردار و تنظیم بودجه خوب عمل نکرده است از طرفی در برخی حوزه‌ها، بودجه‌ای لحاظ نشده و یا رقم کمی پیش‌بینی شده که باید اصلاح شود لذا باید به شهردار کمک کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اتمام لوله‌گذاری عملیات تعریض جاده لاکان و نیاز پروژه به اعتبار تصریح کرد: برای پروژه‌هایی همچون تملک و مرمت بنای تاریخی دانشسرای رشت که مصوبه شورا است و تکمیل آب‌نمای ملت و دیگر پروژه‌های شهر نیز اعتبار لازم پیش‌بینی شود.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات کارگران در آستانه شب عید اظهار داشت: شهردار با اعضای شورا همدلی داشته باشد از طرفی ساختمان شهرداری نیز همچنان دچار مشکلات فنی می‌شود که می‌بایست برطرف شود.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه آسفالت خیابان محلاتی همچون حمیدیان، ولکس و دیگر محلات رشت هنوز دچار مشکل است ابراز داشت: بعضی از این محلات همچنان مشکل آب و فاضلاب دارند که باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − یک =