برف و باران در راه گیلان است/ وزش باد گرم شدید طی امروز و فردا

0 46

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه طی چهارشنبه و پنجشنبه شاهد نفوذ موج ناپایدار و بارشی در منطقه خواهیم بود، گفت: از ظهر پنجشنبه در برخی مناطق جلگه همچون رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه و شفت شرایط برای بارش مخلوط باران و برف یا برف وجود دارد.

عصر کاسپین/ محمد دادرس با بیان اینکه آسمان گیلان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است، اظهار کرد: در حال حاضر لوشان با ۲۲ درجه سلسیوس و ماسوله با ۱۰ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی افزود: براساس نقشه های پیش بینی امروز، تا سه شنبه فعالیت جریانات کم و بیش ناپایدار را خواهیم داشت که طی این مدت ضمن ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: طی سه شنبه شب تا چهارشنبه به سبب تغییرات فشاری، وزش باد شدید یا به طور موقتی خیلی شدید در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

دادرس، با بیان اینکه در مدت مذکور به سبب وزش باد گرم در بعضی نقاط و کاهش رطوبت، شرایط برای گسترش آتش سوزی احتمالی جنگل ها و مراتع وجود دارد، گفت: به تدریج طی چهارشنبه و پنجشنبه شاهد نفوذ موج ناپایدار و بارشی در منطقه خواهیم بود و طی این مدت بارندگی و باد و رعد و برق در بعضی نقاط شدید پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: طی پنجشنبه به دلیل ریزش هوای سرد به منطقه، ضمن کاهش محسوس دما، بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، اما از ظهر پنجشنبه در برخی مناطق جلگه همچون رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه و شفت شرایط برای بارش مخلوط باران و برف یا برف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه سامانه ناپایدار از عصر پنجشنبه به تدریج تضعیف شده و تا صبح جمعه از منطقه خارج می شود، خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا طی امروز و فردا حدود نیم متر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =