تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در گیلان وام کم‌بهره دریافت می‌کنند

0 58

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در گیلان تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

عصر کاسپین/ فرزاد توکلی اظهار داشت: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت‌های تولید محتوای دیجیتال در استان را فراهم کرده و در جهت حمایت از توسعه آن تلاش می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت‌های این حوزه حمایت‌هایی اعم از اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان محتوای دیجیتال گیلان اختصاص می‌یابد.

توکلی با اشاره به اینکه محتوای دیجیتال صرفاً در تولید یک فایل ویدیویی و یا صوتی خلاصه نمی‌شود افزود: تولید محتوا ابعاد زیادی را در بر می‌گیرد که یکی از ابعاد آن بازی‌های رایانه‌ای است.

وی با بیان اینکه گیلان حدود ۸ هزار فارغ‌التحصیل در زمینه آی سی تی داشته و نسبت به سطح کشوری بالاتر است گفت: در گیلان پتانسیل‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود داشته و از این رو تسهیلاتی خوبی به تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان ابراز داشت: حمایت‌های مذکور از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال با مشارکت پارک علم و فناوری استان گیلان و صندوق نوآوری شکوفایی استان صورت می‌گیرد.

توکلی درباره پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر عنوان داشت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش‌از ۱۰۰ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: پروژه‌های افتتاح شده شامل توسعه شبکه انتقال فیبرنوری، ارتقاء و راه‌اندازی سایت‌های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، افزایش پوشش تلفن همراه در ۲۶ روستا، کافوی نوری، شبکه دیتا و FTTH و توسعه شبکه دیتا بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ابراز داشت: همچنین زیرساخت فیبر نوری در سطح گیلان با اعتباری بیش‌از ۵۹۸ میلیارد ریال توسط شرکت مخابرات ایران در دهه فجر توسعه یافت.

توکلی بیان کرد: ارتقاء ۳ سایت و راه‌اندازی ۱۰ سایت جدید توسط اپراتور ایرانسل با اعتبار ۴۷۴ میلیارد ریال، ارتقاء ۳ سایت و راه اندازی ۵۸ سایت جدید توسط اپراتور همراه اول با اعتباری بیش‌از ۲۹۵ میلیارد ریال در این ایام انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: شبکه دیتای گیلان به میزان ۴۳۰ گیگابایت بر ثانیه با اعتبار ۴۳۸ میلیارد ریال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در استان توسعه یافت.

توکلی عنوان داشت: از دیگر پروژه‌های به‌بهره‌برداری رسیده در استان گیلان می‌توان به افزایش پوشش تلفن همراه در ۲۶ روستا با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مناطق روستایی و کم‌‌برخوردار اشاره داشت.

وی افزود: برای افتتاح پروژه‌های مذکور در مجموع هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۵۰۳ میلیارد ریال توسط بخش دولتی تأمین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 8 =