تولید ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن کرونا در ماه/زمان واکسیناسیون

0 70

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: زیرساخت های تولید ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن در ماه آماده شده و واکسن ایرانی کرونا اواخر فروردین ۱۴۰۰ به بازار می آید.

عصر کاسپین/ محمد مخبر، در حاشیه مراسم رونمایی از ۴۰ هزار طرح اشتغال زایی بانوان در خصوص نتایج تست واکسن ایرانی بر روی داوطلبان گفت: نتایج تست بر روی ۵۶ داوطلب موفقیت آمیز بود و مرحله اول آزمایش‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: اگر وزارت بهداشت مجوز مرحله دوم را صادر کند به زودی مرحله دوم آزمایش واکسن بر روی داوطلبان آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: واکسن ایرانی عملکرد خوبی در مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی داشته و امیدواریم در مقابله با جهش‌های بعدی کرونا نیز این واکسن بتواند موفق عمل کند.

مخبر با اشاره به اینکه همزمان با اقدامات تحقیقاتی زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تولید ۲ تا ۳ میلیون دوز در ماه آینده را آماده کرده‌ایم و برای مراحل بعدی نیز تا اردیبهشت ۱۴۰۰ زیرساخت تولید ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز واکسن در ماه فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بر اساس اقدامات انجام شده واکسن ایرانی اواخر فروردین ۱۴۰۰ به بازار می‌آید و واکسیناسیون همگانی آغاز خواهد شد.

وی در مورد صادرات واکسن ایرانی نیز افزود: چنانچه بتوانیم نیاز داخلی هموطنان را تأمین کنیم به صادرات نیز فکر می‌کنیم و پیشنهاداتی نیز از چند کشور ارائه شده اما مکتوب نبوده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص ایمنی واکسن کرونا گفت: ایمنی واکسن کرونا دارای استاندارد خوبی است.

مخبر افزود: واکسن «کووایران» برکت نیز به محض اینکه اجازه دهند تست انسانی را شروع می‌کنیم و امکان تولید انبوه واکسن را نیز فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تجهیزات و زیرساخت‌های تولید واکسن آماده شده است و به هیچ وجه خط تولید ما از کار تحقیقاتی ما عقب نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی باعث نگرانی بین مردم شده بود که خوشبختانه واکسن کرونا ساخته شده در ستاد اجرایی به طور کامل روی آن اثر کرد و آن را از بین برد و به احتمال زیاد بسیاری ویروس‌های جهش یافته دیگر نیز با این واکسن از بین خواهند رفت.

مخبر با اشاره به اینکه اشتغال اولویت اول فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام است، افزود: برنامه‌های اشتغال در مقیاس‌های کوچک، خرد، بزرگ و متوسط انجام می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۴۰ هزار طرح اشتغالزایی ویژه بانوان، امروز رونمایی می‌شود که آزادی تعدادی از بانوان زندانی سرپرست خانوار نیز در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه حدود هزار و ١٠٠ تا هزار ١۵٠ شغل در کشور اجرا می‌شود، تاکید کرد: ۴۰ درصد کارهای خرد و خانگی ایجاد شده برای بانوان است و نزدیک به ۵ هزار و٣٠٠ طرح نیز مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

مخبر افزود: تجهیز ۶۰ مرکز ورزشی ویژه بانوان در مناطق محروم امروز انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + دو =