حذف ۵۰۰ هزار کارت بانکی فعال در زمینه پولشویی و قمار | قابلیت بالای امنیتی «کهربا» در تبادلات مالی

0 26

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از کهربا گفت: راه اندازی این سامانه که قابلیت بالای امنیتی در تبادلات مالی دارد، از این پس این نرم‌افزار دغدغه‌های امنیتی را از بین می‌برد و برای تبادلات مالی بین المللی امن‌ترین درگاه است.

عصر کاسپین/ رئیس بانک مرکزی گفت: در کشور ما ورود این کارت‌ها هزینه زیادی داشت، اما با راه اندازی کهربا تمامی خدماتی که این کارت‌ها ارائه می‌دهند افراد می‌توانند از طریق تلفن همراه هوشمند خود با نزدیک کردن به دستگاه‌های پرداخت از حالت استفاده از کارت فیزیکی مستثنی شوند.

وی افزود: استانداردهای EMV که مخفف یورو پی، مسترکارت و ویزای است ازین پس با سامانه «کهربا» و از طریق أپ به روی تلفن همراه عموم مردم می‌توانند امور پرداختی خود را انجام دهند، اما این به معنی حذف کارت بانکی نیست.

وی افزود. حملات SKIMMING که این روزها در هک و تخلیه حساب‌های بانکی رواج پیدا کرده با وجود این سامانه و خدمات نوین کاهش پیدا خواهد کرد.

همتی گفت: ما در بانک مرکزی و در نظام پرداخت سه تصمیم را دنبال می‌کنیم که رفاه و سهولت کار مردم در امور بانکی، امنیت و حساب‌های مردم و در آخر اینکه ما بتوانیم با روش‌های پولشویی تقلب مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: با این روش مردم راحت‌تر خرید خود را در دوران کرونا انجام می‌دهند.

همتی ادامه داد: ما می‌توانستیم با روش توسعه متوازن کار را شروع کنیم، اما چون زمان یکپارچگی مشخص نبود، به شکل غیر متوازن و از طریق بانک‌هایی که آماده بودند کار را شروع کردیم و تا ۶ ماه آینده روش‌های پرداخت در کشور به حد مطلوبی خواهد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: با این روش به شبکه پرداخت بین المللی وصل می‌شویم و دیگر کارت‌های هوشمند برای دریافت خدمات بین المللی حذف می‌شوند.

همتی تصریح کرد: با این روش بساط تقلب، پولشویی و شرط‌بندی جمع می‌شود و ۵۰۰ هزار کارت بانکی که در این زمینه‌ها فعال بودند با همکاری دستگاه قضایی از شبکه خدمات بانکی حذف کنیم.

رئیس بانک مرکزی در پایان گفت: ما با این حرکت شبکه پرداخت را بروز میکنیم تا خدمات بهتر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =