حریق در ۶ منطقه طبیعی گیلان مهار شد

0 63

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: حریق در ۶ منطقه طبیعی گیلان مهار شد.
عصر کاسپین/ میرحامد اختری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و وزش باد گرم در استان گیلان تاکنون ۶ فقره آتش‌سوزی در شهرستان‌های استان اتفاق افتاد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: ۶ شهرستان ماسال، آستارا، تالش سیاهکل، فومن و رضوانشهر در روزهای اخیر دچار آتش‌سوزی شدند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی که هواشناسی استان به‌درستی انجام داده بود تمام نیروهای قرقبانی و حفاظتی با تجهیزات کامل آمادگی لازم را داشته و به‌موقع در محل آتش‌سوزی‌ها حضور پیدا کردند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه با کمک نیروهای مردمی و امدادی تمامی آتش‌سوزی‌ها مهار شد افزود: وسعت آتش‌سوزی‌ها در کل ۶ شهرستان در حدود ۲ و نیم هکتار بود.

اختری گفت: تمام آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده و خوشبختانه به تنه و تاج درختان آسیبی وارد نشده در ۱۰ ماهه گذشته ۲۳۲ فقره آتش‌سوزی با مساحتی حدود ۴۸۳ هکتار در استان گیلان به‌وقوع پیوست.

وی افزود: آتش‌سوزی‌ها نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته در تعداد، ۴۶ درصد و در مساحت ۵ درصد افزایش داشته و این بیانگر آن است که وزش بادهای گرم در گیلان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. ‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان ابراز داشت: به همین جهت تمامی نیروهای منابع طبیعی اعم از قرق بانی، یگان حفاظتی و غیر حفاظتی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

اختری خاطرنشان کرد: توصیه ما به جنگل‌نشینان گیلانی و همچنین مسافران این است که اگر در این روزها به جنگل‌ها می‌روند از روشن کردن آتش در جنگل خوددداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود: چنانچه آتشی به مقدار هرچند کم روشن بود افراد ابتدا آن را به‌طور کامل خاموش کرده و سپس از جنگل خارج شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =