رئیس سازمان صمت استان گیلان: سهمیه آرد نانوایی‌ها در صورت تعطیلی خودسرانه قطع می‌شود

0 52

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: سهمیه آرد نانوایی‌هایی که خودسرانه اقدام به تعطیلی می‌‌کنند قطع می‌شود.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در کارگروه شورای آرد و نان استان گیلان با تأکید بر رعایت الزامات کیفی و بهداشتی در پختن نان در نانوایی‌ها اظهار داشت: کوتاهی و قصور در کیفیت نان که قوت غالب مردم است به‌هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: به مشکلات و زحمات مختلف پخت نان و نانوایان واقع هستیم ولی با توجه به جمیع جهاد، باید رعایت امانتداری و شیوه صحیح بهداشت در نانوایی‌‌ها به‌درستی انجام گیرد و در این زمینه با هیچ واحدی تعارف نداریم.

دلق‌پوش به سفر احتمالی مدیر‌عامل شرکت بازرگانی دولتی کشور به استان گیلان در هفته‌های آینده خبر داد و افزود: برخی اقدامات به پشتیبانی ملی از حوزه آرد و نان برمی‌گردد که لازم است در جهت بهبود وضعیت با ارائه دلایل متقن در حضور این مقام کشوری، پیگیری و رفع شود.

رئیس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: انتظار این است که کیفیت فعلی نان به حد مطلوب برسد و متأسفانه اغلب نان‌هایی که پخته می‌شوند فقط در کنار تنور نانوایی به‌صورت داغ قابلیت مصرف دارند که این اصلا در شأن یک استان گردشگر‌پذیر و توریستی نیست.

دلق‌پوش نظارت بر رعایت نظافت، موازین بهداشتی و جلوگیری از تعطیلی خودسرانه نانوایان را جز وظایف اتحادیه‌های مربوطه برشمرد و گفت: اگر در این خصوص هرگونه کوتاهی مشاهده شود از طریق کمیسیون نظارت به‌شدت با این واحدها برخورد خواهیم کرد.

وی پس از ارائه نظرات اعضای کارگروه شورای آرد و نان بیان کرد: دوگانه‌سوز کردن سوخت نانوایان با توجه به قطع مکرر گاز و برق در استان در اولویت است و در این راستا مصوب شده که بانک عامل با پرداخت تسهیلات، زمینه حمایت از این برنامه را به‌عنوان یک تکلیف سرعت ببخشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: پس از این به افراد فاقد پروانه کسب، هیچ خدماتی ارائه نخواهد شد و سهمیه‌های این واحدها قطع و نانوایانی که کیفیت پخت را رعایت نمی‌کنند و خودسرانه اقدام به تعطیلی در برخی از روزها می‌کنند نیز سهمیه آنان کسر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 8 =