رشد چند درصدی صادرات مرکبات در ۱۰ ماهه سالجاری

0 54

حسن خیریانپور اظهار داشت: صادرات مرکبات از نظر وزنی ۱۳۸۱ درصد و از نظر ارزشی ۸۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است که اقداماتی نظیر توسعه دیپلماسی اقتصادی , بهبود حمل و نقل بین المللی , کمک به بازاریابی , بهبود کیفیت بسته بندی و .. در این امر موثر بوده اند. ‎

عصر کاسپین/ حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۲۳۷ تن مرکبات به ارزش ۶۹۸۸۸ دلار در ۱۰ ماهه سالجاری به کشورهای هدف اظهار داشت : بخش قابل توجهی از محصول تولیدی به علت کیفیت بالای تولید و طعم و مزه بازار پسند ؛ علاقمندان زیادی در بازارهای جهانی دارد .

حسن خیریانپور اظهار داشت: صادرات مرکبات با برنامه ریزی های صورت گرفته و پیگیری های دستگاه ها و تشکل های مختلف در این مدت از نظر وزنی ۱۳۸۱ درصد و از نظر ارزشی ۸۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است که اقداماتی نظیر توسعه دیپلماسی اقتصادی , بهبود حمل و نقل بین المللی , کمک به بازاریابی , بهبود کیفیت بسته بندی و .. در این امر موثر بوده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : استان مازندران با تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مرکبات رتبه اول را در سطح کشور دارا می باشد .

ایشان همچنین وجود بازارهای فوق العاده مناسب در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فرصتی بسیار مناسب برای صادرات این محصول ذکر و افزود: با وجود پایانه های صادراتی فعال استان و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت قطعا تا پایان سالجاری صادرات قابل توجهی از این محصول را شاهد خواهیم بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =