سطل های زباله از سطح ۲۸ روستای شهرستان رشت جمع آوری شد

0 68

فرماندار شهرستان رشت گفت: در راستای برنامه روستای بدون زباله، سطل و باکس زباله در ۲۸ روستای این شهرستان جمع آوری شده و مردم نسبت به جمع آوری روزانه زباله ها از سطح روستا اقدام می کنند.

عصر کاسپین/ علی فتح اللهی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت در فرمانداری اظهار داشت: روستائیان را عادت داده ایم که نسبت به جمع آوری زباله ها مانند شهرها اقدام کنند در حالی که می توانند مانند گذشته زباله هایشان را دفع نمایند.

وجود سطل ها و باکس های مملو از زباله در سطح روستاها از جمله تصاویر زشت و نازیبایی است که در بسیاری از موارد نیز مملو از زباله است و بخشی از آنها هم در اطراف سطل ها بر روی زمین ریخته است.

وی بیان داشت: در گذشته روستائیان زباله ها را در محلی دفن می کردند اما اکنون با گذشت زمان فرهنگ جمع آوری زباله در روستاها تغییر کرده و جمع آوری زباله برای آنها عادت شده است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از کودکی از مهدهای کودک و مدارس آموزش داده شود از اینرو معلمان و دست اندرکاران واحدهای آموزشی به ویژه در مناطق روستایی در این باره نقش مهمی دارند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ویروس کرونا و اینکه تمام فعالیت ها از جمله آموزشی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، اضافه کرد: باید تا دانش آموزان دارای مشکلات آموزشی شامل نداشتن گوشی و تبلت شناسایی و حمایت های لازم برای آنان صورت گیرد.

فتح اللهی با تاکید بر ضرورت توجه به معلمان و اینکه آنان برای آموزش دانش آموزان نباید دغدغه ای داشته باشند، اظهار داشت: ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای فراگیری بهتر علم و دانش نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا انگیزه تحصیل در موفقیت آنان نقش آفرین است.

وی با مهم دانستن جایگاه شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش فرصتی برای هم اندیشی، همفکری و توجه به آسیب ها است لذا این جلسات باید کاربردی بوده و خروجی داشته باشد ضمن اینکه نتایج اقدامات موجب ارتقاء شاخص کنکور و کیفت بخشی آموزش و پرورش شود.

فرماندار شهرستان رشت قطع آب، برق و گاز مدارس را توهین به معلمان و مدیران مدارس دانست و اظهار داشت: ضمن اینکه مدیران مدارس نباید نسبت به پرداخت بدهی بی تفاوت باشند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 17 =