فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان تسهیلات می‌گیرند

0 76

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: کسب و کارهای نوپا و غیر نوپا در گیلان تحت شرایطی مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

عصر کاسپین/ فرزاد توکلی اظهار داشت: در جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای غیر نوپا و کسب و کارهای متقاضی اشخاص حقیقی با مشارکت صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار می‌‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: تسهیلات کسب و کارهای نوپا برای اشخاص حقوقی مختص شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های نوپایی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای کد نوآفرین بوده و فعال باشند.

وی عنوان داشت: میزان تسهیلات با توجه به طرح کسب و کار برای اشخاص حقوقی تا ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری طرح و حداکثر تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.

توکلی ابراز داشت: لازم به ذکر است مدت بازپرداخت تسهیلات ۳۰ ماهه و دوره تنفس آن ۶ ماه در نظر گرفته شده و لذا سود این تسهیلات نیز ۴.۳۴ درصد سالیانه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان باید حداقل ۲۰ درصد کل مبلغ تسهیلات ارائه شده را به عنوان آورده نقدی در حساب خود قرار دهند.

توکلی افزود: شرکت‌های خصوصی و تعاونی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که حائز شرایط شرکت‌های نوپا نیستند نیز می‌توانند از تسهیلات ارائه شده برای کسب و کارهای غیر نوپا بهره‌مند شوند.

وی گفت: مبلغ وام اعطا شده براساس قراردادهای فعال با بخش‌های عمومی یا دستگاه‌های دولتی برای مبلغ قرارداد ۳۰۰ میلیون تومان معادل ۳۰ درصد مبلغ قرارداد و از ۳۰۰ میلیون تا ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۲۵ درصد نسبت به ۳۰۰ میلیون تومان است.

توکلی افزود: همچنین مبلغ تسهیلات اعطایی برای مبلغ قراردادهای از ۷۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان معادل ۲۰ درصد نسبت به مازاد ۷۰۰میلیارد تومان و برای قرارداد بیش‌از ۲ میلیارد تومان مبلغ وام ۱۰ درصد نسبت به مازاد ۲ میلیارد تومان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای غیر نوپا ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۵.۶۷ درصد است لذا این تسهیلات در ۱۲ ماه و بدون دوره تنفس در یک مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: متقاضیان تسهیلات می‌توانند فایل طرح توجیهی موجود در سایت اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان‌ را در قالب موجود (xlsx) آماده کرده و از طریق پست الکترونیک askari@ict.gov.ir به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =