«کشتی رورو» برای حمل کامیون‌های حامل محصولات صادراتی در بندر انزلی پهلو گرفت

0 54

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: کشتی رورو با ظرفیت حمل ۳۶ کامیون حامل محصولات صادراتی در بندرانزلی پهلو گرفت.

عصر کاسپین/ حمیدرضا آبایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه صادرات نسبت به جذب کشتی‌های رورو اقدام کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: کشتی رورویی که اکنون در بندر انزلی پهلو گرفته با ظرفیت ۳۶ کامیون آمادگی تحویل تمام محصولات صادراتی ایران را دارند.

آبایی خاطرنشان کرد: برای به‌دست آوردن ظرفیت‌های بیشتر در توسعه صادرات نیاز است که بتوانیم تمام ظرفیت‌های حمل و نقلی را بکارگیری کنیم.

وی گفت: در این راستا استفاده از کشتی رورو، کانتینرهای یخچالدار و کانتینرهایی که بتوانند محصولات کشور را به کشورهای حاشیه دریای خزر انتقال دهند بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: به جهت ایجاد تسهیلات و زیرساخت‌های مناسب برای صادرکنندگان کشتی رورو در بندر انزلی پهلو گرفته است.

آبایی تصریح کرد: امیدواریم با حمل کامیون‌های حامل محصولات صادراتی به کشورهای حاشیه دریای خزر شاهد عبور سایر کشورهای صادر کننده از این مرز ترانزیتی باشیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم کشورهای صادرکننده که کالاهای ترانزیتی خود را از کشور ما عبور می‌دهند به بندر انزلی آمده و با عبور از آن محصولات خود را به کشورها حاشیه دریای خزر انتقال دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین کشورهای حاشیه دریای خزر نیز می‌توانند برای صادرات محصولات به کشورهای دیگر از مرز ترانزیتی ایران استفاده کنند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با این امکانات به‌وجود آمده رقابت خوبی را با کشور آذربایجان که کشتی روروی آن به طور منظم از بندر باکو به بندر اوکتائو در حال حرکت است ایجاد کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =